English

کشف پرونده پروفایل جعلی در اینستاگرام/ضرورت ارتقاء آگاهی عمومی مردم از ترفندهای مجرمین سایبری

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده اکانت جعلی اینستاگرام خبر داد و گفت: ترویج ابتذال غربی موجب بروز آشفتگی در نسل جوان و جرائم اخلاقی در فضای مجازی شده است.

کشف پرونده پروفایل جعلی در اینستاگرام/ضرورت ارتقاء آگاهی عمومی مردم از ترفندهای مجرمین سایبری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرگرد احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده اکانت جعلی اینستاگرام خبر داد و گفت: ترویج ابتذال غربی موجب بروز آشفتگی در نسل جوان و جرائم اخلاقی در فضای مجازی شده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ادامه داد: خانمی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشت: شخصی پیج جعلی اینستاگرام با تصاویر شخصی وی ایجاد کرده است و اقدام به درج شماره تماس و هتک حیثیت او کرده است، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی اظهارات شاکیه، خانمی آشنا به علت خصومت اقدام به این عمل مجرمانه کرده است، ضمن هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه به پلیس فتا احضار و تحقیقات لازم انجام شد.

وی افزود: با استخراج ادله های دیجیتال و بررسی شواهد اطلاعاتی مشخص شد شاکیه به دلیل خصومت و با نقشه قبلی به شخص مذکور اتهام غیرواقعی وارد نموده است و بنابراین شاکیه خود در معرض اتهام برای ایجاد پیج جعلی قرار گرفت،لذا با جبران خسارت موفق به گرفتن رضایت شد ، سرانجام با اقدامات فنی اکانت جعلی بسته شد و پرونده برای کسب تکلیف به دادسرا ارسال شد.

سرگرد احسان بهمنی بیان داشت : متأسفانه کاهش اخلاق و تربیت در جامعه به دلایل مختلف از جمله ارتباطات ناسالم در فضای مجازی،فقر فرهنگی و اقتصادی همچنین ترویج ابتذال غربی موجب بروز آشفتگی در نسل جوان و جرائم سایبری می شود،بر همین اساس ضروری است متولیان فرهنگ و اخلاق در جامعه با رویکردی الهی و علمی به ویژه با بهره گیری از نخبگان جامعه، اقداماتی همه جانبه و موثر داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه