English

ایرج حشمتی:

تغییرات اقلیمی برای ۲۰ سال آینده اصفهان پیامدهای مخربی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان کرد: تغییرات اقلیمی پیامدها و آثار مخربی برای ۲۰ سال آینده استان اصفهان خواهد داشت.

تغییرات اقلیمی برای ۲۰ سال آینده اصفهان پیامدهای مخربی دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ایرج حشمتی گفت: نقشه افزایش دمای سطح زمین در یک قرن گذشته، نشان‌دهنده آسیب‌پذیری ایران از تغییرات اقلیمی بیش از متوسط جهان است که اصفهان نیز متاثر از آن است.

وی افزود: مطالعات هواشناسی در ۳۰ سال اخیر نشان‌دهنده کاهش بارندگی‌های میانگین ۱۰ ساله و افزایش سالانه دمای هواست.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیامدهای تغییر اقلیمدر شرایطی مشاهده می‌شود که تغییر دمای کره زمین در ۲ سده اخیر حدود ۱ درجه سانتیگراد بوده است اما پیش‌بینی می‌شود که با ۲ برابر شدن غلظت دی‌اکسیدکربن در اتمسفر، افزایش دما در سال‌های باقیمانده تا پایان قرن ۲۱در ایران، تا چهار ونیم درجه سانتیگراد باشد.

حشمتی با بیان اینکه این افزایش دما ، به بروز شدیدتر پیامدهای تغییرات اقلیمی در کشور منجرمی‌شود گفت: با در نظر گرفتن پایان‌پذیری منابع آبی زیرزمینی که در شرایط فعلی بالغ بر ۵۵ درصد از نیاز آبی کشور را تامین می‌کند؛ بحران خشکسالی در آینده از خطرات جدی توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور ناشی از تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی خواهد بود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس نتایج مطالعات و مدل‌سازی‌هایی که توسط IPCC (هیات بین‌دولتی تغییر اقلیم ) انجام شده است ، تغییرات اقلیمی در ۲۰ سال آینده، پیامدهای زیادی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه