English

قاسمعلی خدابنده:

افزایش تراکم در حاشیه شهر مشهد و تأمین زمین آموزشی، تبدیل به یک مشکل شده است

مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی در افزایش تراکم جمعیت حاشیه نشینی شهر مشهد تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

افزایش تراکم در حاشیه شهر مشهد و تأمین زمین آموزشی، تبدیل به یک مشکل شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اعلام کرد: اعتبار و افراد خیر برای ساخت و ساز وجود دارند، اما مشکل تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

قاسمعلی خدابنده در خصوص همکاری شورای پنجم شهر مشهد با آموزش‌و پرورش، بیان کرد: شورای پنجم کمک‌های خوبی را به آموزش‌وپرورش داشت و تعاملات ما با یکدیگر رضایت بخش بود و در این دوره ۳ درصد عوارض نوسازی که حق آموزش‌وپرورش بود، احیا شد که متاسفانه پرداخت این عوارض در شورای قبلی منتفی شد، این اتفاق کمک شایانی در حوزه عمرانی و ساخت و ساز به آموزش‌وپرورش به ویژه در حاشیه شهر مشهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین افزود: شهرداری و شورا با در اختیار گذاشتن زمین‌ها با کاربری آموزشی کمک خوبی به ما کرد هر چند هنوز درحاشیه شهر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. همچنین در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و قرآنی و در برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و فرهنگی در کنار ما بودند و بخشی از هزینه‌ها را متحمل شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های مشترکی در خصوص رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خرید تبلت در حاشیه شهر داشتیم و شهرداری در این زمینه اعتبارات خوبی در اختیار ما گذاشت. همچنین در اجرای برنامه‌هایی همچون آموزش شاهنامه خوانی، روایتگری، نقاله‌خوانی و اردوی راهیان نور همکاری خوبی با ما داشتند و شایان ذکر است که شورای شهر دوره پنجم و شهرداری از جهت کمک به آموزش و پرورش نمره قابل قبولی دریافت می‌کنند.

خدابنده در خاتمه تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل تامین زمین در حاشیه شهر است، زیرا تراکم دانش‌آموزان در حاشیه شهر رو به افزایش است و اعتبار و افراد خیر برای ساخت و ساز وجود دارند، اما مشکل تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی