English

فرماندار بندرعباس مطرح کرد؛

برخورد ناظران کمیته انتخابات با تبلیغات زود هنگام کاندیدای شوراهای شهر بندرعباس

فرماندار بندرعباس بیان داشت: بنرهای نامزدهای انتخاباتی خارج از چارچوب توسط ناظران کمیته انتخاباتی در سطح شهر برداشته شده است و این امر تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

برخورد ناظران کمیته انتخابات با تبلیغات زود هنگام  کاندیدای شوراهای شهر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عزیزاله کناری فرماندار بندرعباس، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت، در خصوص برگزاری انتخابات در  این شهرستان عنوان داشت: شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان یکی از مهمترین بنادر کشور است که دارای حدود 780هزار نفر جمعیت و 6 شهر و 213 روستا است.
کناری بیان کرد: 721 کرسی پارلمانی وجود دارد و 1570 نفر برای بدست آوردن این کرسی ها باهم رقابت می کنند، 394 شعبه در استان وجود دارد که 198 عدد آن برای شهر بندرعباس است.
وی گفت: دو هئیت اجرایی و نظارتی عموما برای انتخابات تشکیل می شود،  برای انتخابات 1400 دو هییت نظارت وجود دارد یکی برای ریاست جمهوری که از شورای نگهبان مشخص می شود و هئیت دیگر برای شورای شهر و روستاها است که  مجلس شورای اسلامی متولی آن خواهد بود.
فرماندار بندرعباس تصریح کرد: انتخابات یک فرایند مردمی است که توسط مردم انجام می شود، بطور کلی در هر شعبه حدود 20 نفر برای برگزاری انتخابات حضور دارند، در هر شعبه بستگی به میزان اهمیت بین 3 تا 7 نفر از بخش امنیتی حضور می یابند.
کناری تصریح کرد: بطور کلی هشت هزار نفر در شعب رای گیری حضور دارند، حدود 25 درصد از شعب در بندرعباس حضور مستقر شده است.
وی اذعان کرد: براساس آنالیزهایی که انجام شد و بنا به شرایط پیش آمده و اپیدمی کرونا، حدود 18 درصد از شعب نسبت به سالیان گذشته افزایش پیدا کرده است.
کناری ابراز کرد: تمام نگرانی و دغدغه ما این است که بتوانیم به بهترین نحو ممکن با مشارکت حداکثری انتخابات را برگزار کنیم.
فرماندار بندرعباس گفت: تعدادی شعبه های سیار نیز در حالت آماده باش هستند که اگر در شعبه ای تراکم جمعیت زیاد شود این شعب سیار برای سهولت در امور و صیانت از سلامت شهروندان به محل اعزام خواهد شد.
وی گفت: هئیت نظارت و هئیت اجرایی دو بال یک انتخابات آزاد هستند و اگر به هر کدام توجه کافی نشود و یا توازن میان آن ها ایجاد نشود، به انتخابات لطمه وارد  خواهد شد،  هدف هر دو هئیت مشارکت حداکثری مردم و انتخابات سالم است.
کناری ابراز داشت: اولین انتخاباتی است که در شرایط کرونایی انجام می گیرد، ما مجبور هستیم کم تر در جوامع حضور پیدا کنیم در حالی که در انتخابات نیاز به شور نشاط وجود دارد، برای حل این چالش سعی شد بر خلاف اداور گذشته که انتخابات از 8 صبح شروع و حدود 8 شب به اتمام می رسید، امسال برای جلوگیری از تراکم جمعیت تصمیم گرفته شد زمان انتخابات افزایش پیدا کند و از 7 صبح تا 2 شب ادامه خواهد داشت.
فرماندار بندرعباس خاطرنشان کرد: همه دولتمردان و مردم میدانند که این انقلاب یک انقلاب مردم سالاری دینی است و به هر حال مردم باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این امر مهم که سرنوشت کشور را تعیین می کند باید مشارکت داشته باشند.
کناری تصریح کرد: در ایام شروع انتخابات دشمنان انقلاب و ایران در صدد دلسرد کردن مردم نسبت به امر انتخابات هستند تا بتوانند پشتوانه قوی و ‌محکم را از آنها بگیرند. اما مردم در هر دوره از انتخابات با رای خود توانستند مشت محکمی بر دهان دشمنان بکوبند. در حال حاضر فرصت مهمی فراهم شده تا مردم بتوانند یکی از فرزندان نظام را انتخاب کنند.
وی اذعان داشت: در این جریانات سیاسی، دو اصل سلامت و امنیت انتخابات مورد تاکید قرار گرفته است. باید در نظر داشت که فراهم کردن امنیت انتخاباتی برعهده ما و همکارانمان است. امنیت بدین‌ معناست که هر شهروندی باید آزادانه در پای صندوق های رای حضور پیدا کند.
کناری ابراز داشت: دو اصل مشارکت حداکثری مردم و شرایط رقابت مساوی مهم در جریانات انتخابات نقش اساسی دارد.
وی عنوان کرد: در اصل مشارکت حداکثری مردم، زمینه ای را فراهم کنیم ‌که نامزدهای انتخاباتی و دست اندر کاران باید به گونه ای عمل کنند تا موجبات دلسردی مردم فراهم نشود و همچنین اصل قانون مداری و بیطرفی در جریانات انتخابات مهم است.
وی اظهار داشت: ما در راستای سلامت انتخاب و رقابت حداکثری مردم، نامزدهای انتخاباتی، کمیته رسیدگی به تخلفات نامزدها را تشکیل دادیم. بنابراین باید و نبایدها انتخاباتی را همواره مدنظر داشته باشیم. از دیروز تا به الان تعداد قابل توجهی از بنرها جمع آوری و به نامزدهای انتخاباتی تماس گرفته شده است.
فرمانداربندرعباس گفت: بنرهای نامزدهای انتخاباتی خارج از چارچوب توسط ناظران کمیته انتخاباتی در سطح شهر برداشته شده است که این امر تخلف انتخاباتی محسوب می شود و مسئولان نظارتی در امر جمع آوری بنرهای انتخاباتی به خوبی عمل کردند.
وی عنوان کرد: شمارش آرا به سلامت انتخابات بر می گردد بدین معناست آنچه در ذهن رای دهنده وجود دارد عینا بر روی کاغذ نوشته می شود و به صندوق انداخته می شود. عوامل اجرایی انتخابات از ساعت ۳ یا ۴ صبح روز جمعه به شعبه مربوطه برای تحویل گرفتن اقلام انتخاباتی مراجعه می کنند و ساعات نزدیک به رای گیری باید تمام سیستم ها کنترل شود.
کناری تصریح کرد: زمان انتخابات از صبح تا ۲ بامداد یکسره در حال رای گیری هستند و در ساعت ۲ بامداد رای گیری به اتمام می رسد و آرا انتخابات ریاست جمهوری شروع می شود بعد از صورت جلسه و شمارش آرا شورا شروع می شود.
وی عنوان کرد: در این مدت پروسه طولانی رای گیری و شمارش آرا قطعا خطاهایی هم به وجود می آید و در این راستا با پیگیری استاندار هرمزگان و معاونان و اعضا ستاد انتخاباتی استان، خوشبختانه انتخابات شورا برای اولین بار اینترنتی شده است و دل مشغولی های ما از بین می رود. در سیستم حاضر رای دهنده پس احراز هویت و گرفتن کارت الکترونیکی به صندوق اخذ رای مراجعه می کند.
فرماندار بندرعباس بیان داشت: در این قسمت کارت الکترونیکی رای دهنده بر روی دستگاه قرار می گیرد و شروع به وارد کردن کد نامزد مد نظر خود می کند.
وی در پایان گفت: برای اولین بار در هر شعبه ناظران بهداشتی قرار دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی