English

میثاق‌نامه اعضای ۱۱نفره ائتلاف شانا برای انتخابات ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر یزد

میثاق‌نامه اعضای فهرست ۱۱نفره نامزدهای شانا برای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر یزد با مردم شریف دارالعباده منتشر شد

میثاق‌نامه اعضای ۱۱نفره ائتلاف شانا برای انتخابات ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، متن میثاق‌نامه اعضای ۱۱نفره ائتلاف شانا برای انتخابات ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر یزد به شرح زیر است:

باسمه تعالی شأنه

میثاق‌نامه اعضای فهرست ۱۱نفره نامزدهای شانا برای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر یزد با مردم شریف دارالعباده

ما امضاء کنندگان ذیل، اعضای فهرست ۱۱نفره نامزدهای شانا برای انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر یزد با عنوان لیست مردم» و با شعار دارالعباده، الگویی ایرانی، فرصتی جهانی» هستیم.

نظر به آنکه مطابق اعتقادات مذهب حقه شیعه امامیه و فرمایش بسیاری از بزرگان «خدمت خالصانه به خلق» بهترین راه سلوک الی الله است، در پیشگاه خداوند، قرآن کریم، اهل بیت پیامبراکرم (ص)، و ارواح مطهر صالحین و شهدای راه حق و حقیقت در طول تاریخ، با مردم شریف دارالعباده میثاق می‌بندیم که در طی فرآیند انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و پس از آن، به موارد یازده‌گانه ذیل پایبند بوده و رعایت مفاد آن را بر خود فرض بدانیم:

در تمامی امور و تصمیم‌گیری‌ها رضای خدا، پیروی از ولایت فقیه، حفظ و رعایت حقوق مردم (خصوصاً اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه) و حرکت در چارچوب قوانین موضوعه را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

 در صورتی که به تقدیر الهی و اعتماد مردم شریف دارالعباده به شورای اسلامی شهر یزد راه یافتیم، در انتخاب شهردار معیارهای تخصص و تجربه، تدبیر، لیاقت و کفایت، تدین و تعهد، امانتداری و پاکدستی، شجاعت و ساده‌زیستی را مد نظر قرارداده و از هر نوع رابطه بازی، گروه گرایی و جناح بازی به شدت خودداری نماییم.

تا زمانی که در مسئولیت عضویت شورای اسلامی شهر خدمت می‌کنیم از انجام هرگونه فعالیت اقتصادی شخصی و تلاش برای جمع‌آوری ثروت یا حمایت از فعالیت‌های  اقتصادی منتسبین به خودمان، در حوزه‌های مرتبط با مسئولیتمان بپرهیزیم.

به مختصات شهر پیشرفته اسلامی توجه نموده و تمام تلاش خود را در جهت عدالت در تقسیم خدمات شهری، معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه اسلامی، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی شهروندان، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی در سطح شهر، توسعه عمران، آبادی، زیبایی، حفظ طبیعت و صفای طبیعی شهر بنماییم.

ضمن رعایت استقلال شورای اسلامی شهر، خود را متعهد به استفاده از توانمندی‌های معتمدین محلات، نخبگان، فرهیختگان، جوانان، و تشکل‌های مذهبی، تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که در جبهه انقلاب اسلامی فعالیت می‌نمایند در تصمیم‌سازی و اجرای برنامه‌ها می‌دانیم.

در عین متعهد بودن به رعایت اصول و چارچوب‌های حاکم بر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کلیه تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌ها، خود را وامدار هیچ گروه یا دسته سیاسی نمی‌دانیم و در همه حال استقلال فکری خود را حفظ خواهیم کرد.

با توجه به اینکه فرآیند انتخاب این ۱۱نفر از بین قریب به ۲۵۰ نفر از نامزدهای کارآمد و انقلابی که در فراخوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شرکت کرده بودند با رعایت ضوابط اخلاقی و عقلانی انجام گرفته است، معتقدیم هرگونه فعالیتی که خارج از توافق اولیه این جمع و نیز میثاق‌نامه بوده و منجر به ایجاد فهرست‌های انتخاباتی موازی با این فهرست در جبهه نیروهای انقلاب شود، دانسته یا ندانسته در جهت مخالفت با مصالح جامعه مؤمن و انقلابی یزد و زمینه‌ساز تفرقه در جبهه انقلاب اسلامی خواهد بود.

با همه توان از ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی از جمله اخلاص در فکر و گفتار و عمل، تبعیت از ولایت فقیه، دین‌مداری، ایثارگری، شهادت‌طلبی، آزادی و آزادگی، ساده زیستی، پاکدستی، حجاب و عفاف، صداقت در گفتار، سلامت در عمل، و رعایت شعائر اسلامی دفاع کرده و در راه ترویج آن خواهیم کوشید.

مردم دوستی، مردم یاری، مردم داری، و عشق و احسان به مردم را از اصول مهم مدیریتی دانسته و با دوری از تشریفات و تجمل‌گرایی در زندگی شخصی و تشکیلاتی، کوشش می‌کنیم از هرگونه اسراف و تبذیر و حیف و میل بیت المال و سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی برای خود و خویشان و آشنایانمان برحذر باشیم.

مدت زمانی را که در شورای اسلامی شهر یزد حضور داریم، تا حد توانمان خود را وقف خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و رفع مشکلات آنان و پیشرفت شهر نموده و از حقوق مردم دفاع می‌کنیم. همچنین با ایجاد تمهیدات مناسب، ارتباط شهروندان (خصوصاً معتمدین محلات و اقشار مختلف مردم) را با خود تسهیل می‌نماییم.

همگی متعهد هستیم در طی دوران عضویت در شورای اسلامی شهر، نظم در کلیه امور و شرکت منظم در جلسات صحن شورا، کمیسیون‌های مربوطه و سازمان‌های تابعه شهرداری را به طور جدی رعایت نماییم و آن را به منزله رعایت حق‌الناس بدانیم.

در انتها، همگی عاجزانه از درگاه خداوند حکیم و رحیم تقاضا داریم که ما را در نیت خالصانه برای انجام وظیفه و خدمت به مردم نجیب دارالعباده یزد موفق فرموده و قلبهایمان را بر این اخلاص تا پایان کار، پایدار بدارد.

ومن اللّه التوفیق و علیه التکلان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه