English

مصطفی خادم خبرداد؛

مبارزه با آفات نخیلات در فضای سبز بندرعباس

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آغاز طعمه‌گذاری علیه آفات نخیلات(نخل خرما و زینتی) خبر داد.

مبارزه با آفات نخیلات در فضای سبز بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مصطفی خادم رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اظهار کرد: به دنبال فراهم شدن شرایط اقلیمی برای فعالیت بهاره آفات نخیلات در سطح شهر بندرعباس، مبارزه با این آفات در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 50 درصد نخیلات سطح شهر طعمه‌گذاری شده‌اند، افزود: چوبخوارها یکی از آفات مهم در نخیلات هستند که مهمترین آنها، سوسک شاخک بلند است.
این مسوول با بیان اینکه آفت دیگر نخل‌ها سوسک سرخرطومی است، ادامه داد: آفت چوبخوار خرما، حشره‌ای شبیه سوسک است که در طول سال فعال و از تنه درخت و قسمت‌هایی از برگ‌های انتهایی و خوشه تغذیه می‌کند.
خادم در ادامه نیز عنوان کرد: در اثر تغذیه این آفت، تعدادی از خوشه‌های نخل از بین می‌روند و خسارت کمی و کیفی زیادی را به دنبال دارد که در راستای جلوگیری از این اتفاق، مبارزه به این آفات در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با بیان اینکه آفت چوبخوار خرما ابتدا در تنه نخیلات به صورت پنهان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: چوبخوارها در ادامه فعالیت و گسترش آن، درون تنه درخت دالان‌هایی ایجاد می‌کنند که نتیجه آن برای درخت آلوده با وجود زنده بودن، افتادن بر اثر یک عامل خارجی دیگر مانند باد، طوفان یا غیره است.
وی در ادامه نیز گفت: مبارزه و کنترل آفات مهمی مانند سوسک سرخرطومی حنایی و سوسک کرگدنی با عملیات هرس و تکریب نخیلات تسهیل و تسریع می‌شود.
خادم در انتها نیز عنوان کرد: علاوه بر هرس، طعمه‌گذاری و سم‌پاشی نخیلات نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه