English

محمدصادق معتمدیان:

خراسان رضوی، آماده همکاری در کشت فراسرزمینی با کشور عراق است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی دروازه ورودی به آسیای میانه است و دومین فرودگاه مهم کشور از نظر تردد در مشهد قرار دارد.

خراسان رضوی، آماده همکاری در کشت فراسرزمینی با کشور عراق است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در دیدار با  الخفاجی، وزیر کشاورزی عراق بیان کرد: این استان نظر تولید محصولات لبنی جزو استان‌های برتر ایران است و برای صادرات این محصولات به عراق آمادگی دارد.

محمدصادق معتمدیان همچنین در ادامه این جلسه در محل استانداری خراسان رضوی افزود: از نظر کشت فراسرزمینی هم آماده همکاری با عراق هستیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: این استان دروازه ورودی به آسیای میانه است و دومین فرودگاه مهم کشور از نظر تردد در مشهد قرار دارد که قبل از کرونا روزانه ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شد.

وی در ادامه افزود: از نظر کشاورزی نیز یک میلیون هکتار سطح زیرکشت و باغات خراسان رضوی است و این استان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران جهان و بزرگترین تولید کننده گوشت قرمز و دومین تولیدکننده تخم مرغ و پسته و سومین تولیدکننده شیر ایران است.

معتمدیان در خاطمه خاطر نشان کرد: پارسال از خراسان رضوی ۷۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به عراق انجام شد و آمادگی افزایش همکاری‌ها وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه