English

برگزاری مراسم بزرگداشت درگذشت برادر آیت الله مکارم شیرازی در قم

مراسم بزرگداشت درگذشت برادر آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت درگذشت برادر آیت الله مکارم شیرازی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این مراسم که با حضور حضرات آیات سبحانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیات جوادی آملی، حسینی بوشهری، اراکی، فاضل لنکرانی، شب زنده دار، علوی بروجردی و محمدی عراقی برگزار شد، یکی از اساتید حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد با بیان اینکه انسان ها برای رسیدن به کمال آفریده شده اند، خاطرنشان کرد: انسان ها در مسیر کمال و قرب الهی، بارها مورد ابتلائات و امتحانات الهی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه نقشه راه رسیدن به کمال توسط وحی به انسان آموخته شده است، اظهار داشت: بهترین زاد و توشه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی، تقوا و تهذیب نفس است.

استاد حوزه علمیه قم بر تفکر و تدبر درباره نعمت زندگی و پرهیز از بطالت عمر که نتیجه آن خسران و تباهی است، تأکید کرد و گفت: مرحوم مکارم از نظر روحی و اخلاقی بسیار وارسته و به شدت پایبند به آموزه های دینی بودند.

مرحوم عزیز مکارم برادر بزرگ‌تر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، متولد ۱۳۰۳ هجری شمسی بود و روز سه‌شنبه در ۹۷ سالگی به علت کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های شیراز درگذشت.

مرحوم حاج عزیز مکارم، پدر حمید مکارم رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه