English

صدور مجوزهای سرمایه گذاری بی‌نام باید مستمر باشد

استاندار یزد گفت: فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری بی‌نام باید مستمر باشد و محدود به مجوزهای صادرشده فعلی نباشد.

صدور مجوزهای سرمایه گذاری بی‌نام باید مستمر باشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد در  کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد افزود: با این اقدام می‌توان فراخوان کاملی از مجوزهای صادره را به صورت ملی و استانی منتشر کرد تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی و افراد علاقه‌مند سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به طرح توسعه روستایی شهرستان خاتم و پهنه‌ای که به این منظور  به تصویب رسید  ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح‌ها مستلزم توجه مستمر است با ارایه گزارشی از روند اجرایی، باید ارزیابی از فرآیند اجرای آن داشته باشیم تا بتوان از تجربه اندوخته شده در این مسیر برای سایر شهرستان‌ها بهره برد.

استاندار یزد صدور مجوزهای بی‌نام را یکی از اقدام‌های خوب صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال ذکر کرد و گفت: در این راستا لازم است سرمایه‌گذاری‌ها در چارچوب مجوزهای بی‌نام صادر شود و در اولویت قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی از صدور مجوزهای مشابه خودداری کنند.

طالبی با بیان اینکه فرآیند صدور مجوزهای بی‌نام باید مستمر باشد و محدود به مجوزهای صادرشده فعلی نباشد خاطرنشان کرد: شاید موارد جدیدی منطبق بر رویکردهای توسعه‌ای استان در زمینه صنایع کم‌آبخواه، تولید محصولات پربازده و منطبق بر شرایط زیست محیطی و سند آمایش یزد پیش آید، بنابراین با مجوزهای بی‌نام در چنین حوزه‌هایی صادر شود تا آمادگی سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به اینکه این طرح با هدف رفع موانع صدور مجوز، توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش اشتغال و تولید اجرایی شد، گفت: از مجموع ۱۶۰ طرح ارایه  شده برای دریافت مجوز ۱۰۸ طرح فرایند صدور مجوز را طی کرد.

سید مجتبی حسینی‌پور افزود: این مجوزها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی و معدنی است که مطابق با سند توسعه استان و شرایط محیطی هر شهرستان صادر شد.

وی تصریح کرد: مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ملزم هستند این مجوزها را در اولویت واگذاری قرار داده و تا پیش از اتمام آنها از صدور مجوز دیگری خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه