English

سورنا ستاری:

کلید حل مسائل کشور، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری موتور محرکه کارآفرینی در کشور است و باید در سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌ها، این موضوع، مدنظر قرار گیرد و توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی برای پیشبرد این اهداف شود.

کلید حل مسائل کشور، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سفر استانی خود به خراسان رضوی، پس از افتتاح یک خانه خلاق از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

این خانه خلاق فعال در حوزه محتوای دیجیتال زیست‌بومی تخصصی در حوزه تولید محتوا است که با زیرساخت‌هایی همچون استودیو تصویر، صدا، انیمیشن، فضای اشتراکی زمینه را برای تولیدات چندرسانه‌ای توسط شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند.

سورنا ستاری همچنین در این مراسم، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در عرصه نوآوری، برای پیشرفت و توسعه، تاثیرگذار بوده و سودآوری قابل‌ملاحظه‌ای نسبت حوزه‌های دیگر داشته است. تبدیل فضاهای بلااستفاده در شهرها به مراکزی برای کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نو را رویکرد خوبی است که لازم است این رویه، توسط سازمان‌های مختلف در شهرهای سراسر کشور دنبال شود.

وی با اشاره به این که خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری موتور محرکه کارآفرینی در کشور است، گفت: ضروری است که در سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌ها، این موضوع، مدنظر قرار گیرد و توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی برای پیشبرد این اهداف شود.

ستاری در ابتدای این سفر، از یک واحد صنعتی و فناور فعال در حوزه صنایع دریایی و تاسیساتی نیز بازدید کرد. این مجموعه در زمینه پایش، حفاظت و تعمیرات اساسی تجهیزات دریایی، صنعتی و فناور کار می‌کند.

وی پس از بازدید از این واحد فناور، به حمایت وزارت دفاع و سازمان صنایع دفاع از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در زمینه‌های غیرنظامی اشاره کرد و گفت: رویکرد وزارت دفاع و زیرمجموعه‌های آن در حوزه علم و فناوری و واگذاری کارها به بخش خصوصی، مناسب و قابل تقدیر است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: متاسفانه برخلاف آنکه نیروی انسانی فوق‌العاده در این بخش داریم شاهد هستیم که نیروی خارجی به جای نیروی داخلی در کشور فعالیت می کند. با کمک حوزه دانشگاه که رشته های متعددی در ارتباط با دریا دارد، این بخش در زیست بوم نوآوری و فناوری، جایگاه بهتری به دست آورد.

ستاری در خاتمه تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حمایت خواهد شد و کلید حل مسائل کشور، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است و رویکرد ما این است که بتوانیم از شرکت‌هایی حمایت کنیم که بتوانند فناوری‌های توسعه یافته در بخش دفاعی را در بخش‌های غیردفاعی و عمومی، توسعه دهند، البته، این رویه در تمام دنیا مرسوم است و اتفاقات خوبی هم در این عرصه رخ داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی