English

نوراله دلخواه:

پل ارتباطی جزمان هلیلان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: از سال 86 عملیات پل جزمان آغاز شد، اما به دلایلی کار آن متوقف شد که پس از پیگیری و رایزنی هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر تیرماه به بهره برداری می رسد.

پل ارتباطی جزمان هلیلان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، نوراله دلخواه مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان ایلام در بازدید استاندار ایلام از شهرستان هلیلان افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با مشارکت کمیته امداد و بنیاد علوی بالغ بر 6 میلیارد تومان برای احداث این پل هزینه شده است.

وی از عملیات راهسازی پیامن به چنارآباد خبر داد و اظهار داشت: این مسیر 10 کیلومتری زردلان سردسیر و گرمسیر را بهم متصل می کند که در دو قطعه در حال  انجام است.

وی ادامه داد: فاز اول این مسیر به طول پنج و نیم کیلومتر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اواخر تیر ماه به بهره برداری می رسد و یکی از محورهای اصلی شهرستان و راه ارتباطی بین 30 روستا دهستان زردلان است.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان ایلام به احداث راه روستایی ورمله اشاره و تصریح کرد: این مسیر بطول 5 کیلومتر عملیات آن در تیرماه سال گذشته آغاز و اردیبهشت ماه سال جاری با اعتباری بالغ بر6 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که برای روکش آسفالت این مسیر نیز 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

همچنین استاندار ایلام در ادامه سفر به هلیلان از ایستگاههای پمپاژ پیامن، داجیوند و کهره بازدید کرد و خواستار تسریع در عملیات اجرایی این طرح های بزرگ کشاورزی که نقش موثری در تولید دارند، شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان در حاشیه بازدید استاندار ایلام در ایستگاه پمپاژ داجیوند گفت: این ایستگاه دارای 2 پمپاژ اولیه و ثانویه است که 1500 لیتر در ثانیه برای 3 هزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است.

محمد علی اقدسی با بیان اینکه طول این خط انتقال تا ایستگاه ثانویه دو منبع تعادل 19 کیلومتری است، گفت: تکمیل این طرح اشتغالزایی 950 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد‌.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان برای این ایستگاه هزینه شده و برای بهره برداری فاز نخست آن که یک هزار و 245 هکتار را شامل می‌ شود حدود 70 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اقدسی  اظهار داشت: پمپاژ کشاورزی 312 هکتاری میدر نیز سال 86 عملیات آن آغاز و تاکنون4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی به طرح زیتون500 هکتاری سرچم هلیلان اشاره و تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان با همکاری بنیاد مستضعفان و هلدینگ کشت و صنعت شهید مطهری با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان سال 97 آغاز شده و در دو فاز 250 هکتاری کار خود را آغاز کرده است و موجبات اشتغالزایی 40 نفر بصورت مستقیم و 6 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

 گفتنی است کلنگ زنی فاز 2 نهالستان پارک جنگلی سیمره با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از دیگر برنامه هار استاندار در این سفر بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه