English

آیت الله سعیدی:

اولویت نخست ما حضور پرشور در انتخابات است

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه تأکید اول رهبر معظم انقلاب بر حضور پرشور در انتخابات و سپس انتخاب اصلح است، گفت: نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند فصل الخطاب و منشور کار ما است و باید در تمام سطوح عملیاتی شود.

اولویت نخست ما حضور پرشور در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری موج قم، نخستین جلسه شورای اقامه نماز استان قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی و با حضور بهرام سرمست استاندار قم و سایر مدیران در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به پیروزی مقاومت غزه، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول، خرداد را ماه مقاومت مردم در برابر بدی ها و ترویج معروف‌ها که سرآمد آن‌ها قیام برای خدا است دانست و اظهار کرد: از خداوند برای تمامی شهدا و کسانی که در طول نهضت اسلامی جان خود را تقدیم کرده‌اند آرزوی علو درجات را دارم.

وی با بیان اینکه خودمان باید در مرحله عمل نسبت به همه نعمت‌های خداوند متوجه و شکرگذار باشیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران از نعمت های بزرگ خداوند است و یکی از برکات این انقلاب مسئله احیا نماز است که به برکت انقلاب تا حد زیادی از مهجوریت خارج شد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به گسترش ابعاد اقامه نماز بعد از انقلاب، اظهار کرد: مسئولان ستاد اقامه نماز که خودشان از نمازگزاران هستند باید بتوانند در محیط کار و خانواده خود نماز راآن گونه که خدا خواسته اقامه کنند و آن را به دیگران هم منتقل کنند.

وی با بیان این که اقامه نماز یک کار اداری نیست تا با آن به سبک اداری برخورد شود بلکه یک امر اعتقادی است، افزود: ترتیب و اجزای نماز تأثیر زیادی بر زندگی انسان دارد برای مثال تکبیرةالاحرام از اذکار کلیدی نماز است که ورود و خروج از نماز با این ذکر صورت می گیرد و در بین نماز هم بارها از این ذکر استفاده می کنیم و یکی از پیام‌هایی که برای ما دارد این است که هر کاری را باید با اذن خداوند و با توجه به قدرت و عظمت خداوند انجام دهیم.

سعیدی با بیان این که رکوع و سجود که از ارکان نماز است در دین ما مخصوص خداوند است و جایز نیست که انسان مسلمان در برابر کسی غیر از خدا قدخم کندو یا سجده کند، گفت: یکی دیگر از درس های نماز بر اساس روایات جبران نواقص است که با انجام نمازهای نافله نواقص نمازهای واجب را می توانیم جبران کنیم.

وی با اشاره به تأکید روایات بر انجام نماز مقبول و حضور قلب در نماز گفت: در روایات تأکید شده است که نماز در مسجد خوانده شود و اقامه نماز در صدر اسلام تنها در مسجد بود و تأکید زیادی بر خواندن نماز به جماعت شده و نماز فرادی در حالت استثناء مطرح بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پاکیزگی ظاهر و باطن بدن و پوشیدن بهترین لباس‌ها در نماز و ایستادن به سمت یک قبله را از برکات نماز برای رشد فردی و اجتماعیو انسجام امت اسلامی انسان دانست و گفت: نمازگزار اگر شرایط نماز رادرست رعایت کند در عرصه خانواده، اجتماع، محیط کار، اقتصاد، فرهنگ، اخلاق، علم و پژوهش و عرصه های دیگر مانند سیاست رفتارش فرق می کند.

وی با بیان انیکه نماز وسیله تقرب هر انسان متقی به خداوند است، گفت: نماز ما را در برابر شرک، پیروی‌های کورکورانه و انتخاب‌های نادرست واکسینه می‌کند و تأثیر زیادی در رفتار اجتماعی و فردی انسان دارد.

سعیدی با بیان اینکه باید پیام های مقام معظم رهبری به ستاد اقامه نماز عملیاتی شود، گفت: نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند فصل الخطاب و منشور کار ما است و باید در تمام سطوح عملیاتی شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات یکی از جایگاه های امتحان مردم و مسئولان را انتخابات دانست و گفت: انسان مؤمن نمازگزار در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی و وعده‌هایی که به مردم می‌دهد و رفتار با رقیب باید درست عمل کند و اگر دیدیم فردی با رقیب خود به شیوه غیرانسانی رفتار می کند معلوم می شود که نمازگزار واقعی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: انتخابات یک وظیفه است و نباید جناح‌ها و رنگ ها در این عرصه مدنظر باشد و اگر می‌بینیم که فردی اصلح است باید به او رأی دهیم و به فکر جواب روز قیامت باشیم نه به فکر جناح و جریان خاصی.

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری در امر انتخابات بر حضور پرشور و حداکثری است، گفت: باید شرایط حضور حداکثری فراهم شود و در مرحله بعد بحث انتخاب اصلح مطرح می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه