English

تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در سال ۱۴۰۰/اولویت انسان‌محوری به‌جای خودرومحوری

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در سال 1400 خبر داد.

تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در سال ۱۴۰۰/اولویت انسان‌محوری به‌جای خودرومحوری

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان، با اشاره به اهمیت مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در تصمیمات ترافیکی شهر اظهار داشت: این مطالعات در سال ۹۷ باهدف بازنگری در مطالعات طرح جامع ترافیک پس از ۱۵ سال کلید خورد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تصویب نهایی سه فصل ابتدای مطالعات طرح جامع ترافیک در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال سه فصل مهم این طرح که راهکارهای ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز در آن آمده به تصویب نهایی رسیده و نقش راه ۱۵ سال آینده شهر را مشخص می‌کند.

ذاکریان، نهایی شدن سه فصل پایانی مطالعات طرح جامع ترافیکی را موردتوجه قرارداد و گفت: مطالعات طرح جامع امسال در شهرداری نهایی شده و باید مصوبات آن از کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: ابتدا باید در شورای ترافیک استان این مطالعات تصویب‌شده و سپس به کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور ارجاع داده‌ شود و این کمیته نیز طرح را برای رسیدن به مرحله عملیاتی تصویب نهایی کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مهم‌ترین نکته در مطالعات طرح جامع را تغییر نگاه انسان‌محوری به خودرو محور در تصمیمات ترافیکی شهر دانست و تصریح کرد: اصلاح آیین‌نامه و ضوابط نیازمند تغییر نگرش مدیران و مردم داشته که خوشبختانه امروز شاهد این تغییر نگرش در شهرداری قم هستیم.

ذاکریان تأکید کرد: پس از گذشت دو دهه از ضوابط و آیین‌نامه‌ها، طرح جامع با رویکردی انسان‌محوری بازنگری شده و می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییراتی در تصمیمات کلان در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در شهر قم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه