English

قطع همکاری با افراد خاطی برخوردکننده با دوره‌گرد ضایعات در قم/آموزش عوامل پسماند برای حفظ کرامت انسانی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از قطع همکاری با افراد خاطی برخوردکننده با دوره‌گرد ضایعات خبر داد.

قطع همکاری با افراد خاطی برخوردکننده با دوره‌گرد ضایعات در قم/آموزش عوامل پسماند برای حفظ کرامت انسانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید عبدالله میر ابراهیمی یکی از وظایف شهرداری و سازمان مدیریت پسماند جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر دانست و اظهار داشت: در کنار جمع‌آوری زباله، آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری زباله خشک نیز به‌عنوان بخش دیگری از وظایف این سازمان تعریف‌شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از ساماندهی پیمانکاران جمع‌آوری زباله تفکیک‌شده از مبدأ خبر داد و افزود: این پیمانکاران علاوه بر موضوع آموزش، وظیفه جمع‌آوری زباله تفکیک‌شده و خشک از مبدأ را نیز در مناطق بر عهده‌دارند.

میرابراهیمی یکی از چالش‌های حوزه پسماند را حضور دوره‌گردها برای جمع‌آوری پسماند از سطح شهر دانست و تصریح کرد: این افراد نظم و نظافت شهر و همچنین مدیریت پسماند شهر را دچار چالش کرده‌اند.

وی جلوگیری از فعالیت دوره‌گردها را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: برای جمع‌آوری افراد دوره‌گرد اکیپ‌های اختصاصی تعریف‌شده تا به این افراد اخطارهای لازم را داده و در صورت تکرار تخلف توقیف‌شده و به سازمان ارجاع داده می‌شوند.

میرابراهیمی از امکان همکاری این افراد با سازمان مدیریت پسماند خبر داد و تأکید کرد: در صورت امکان این افراد می‌توانند با سازمان مدیریت پسماند و به‌صورت ضابطه‌مند همکاری کنند که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از این افراد با سازمان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار فیلمی از برخورد عوامل پسماند در فضای مجازی یادآور شد: عوامل خاطی اخراج و تذکر به شرکت پیمانکار داده‌شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مشکلات اقتصادی در جامعه را عامل افزایش این افراد در سطح شهر دانست و یادآور شد: در کنار رعایت قوانین و رأفت اسلامی از فعالیت این افراد برای حفظ بهداشت و نظم شهر جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ کرامت انسانی آموزش‌های لازم به مأموران جمع‌آوری پسماند داده‌شده و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهر نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی