English

وزیر بهداشت:

رسانه های ایلام رکوردی بسیار مهم برای مقابله با کرونا در سطح کشور رقم زدند

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:رسانه‌های ایلام با تشکیل کارگروه رسانه‌ای کرونا، رکوردی بسیار مهم را در سطح رسانه‌های کشور برای خود رقم زدند.

رسانه های ایلام رکوردی بسیار مهم برای مقابله با کرونا در سطح کشور رقم زدند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه مردم ایلام غیر از مرزبانی و نقش‌آفرینی روزهای دفاع مقدس افتخار میزبانی زائران اهل‌بیت را دارند.افزود: استان ایلام در مدیریت کرونا به بسیار خوب عمل کرد و جای تبریک دارد.

وی اظهار داشت: کرونا و مدیریت کرونا آبروی جمهوری اسلامی است و طبقه بندی کشورها در آینده بر اساس مدیریت کرونا سنجیده می‌شود و کشور ایران در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 150هزار تخت بیمارستانی با تلاش‌های بعمل آمده و ایجاد بیمارستان‌های سرپایی در پیک چهارم برای مبتلایان کرونا ذخیره شد.

نمکی وزیر بهداشت افزود: روزانه 250تا 300هزار بیمار سرپایی در پیک چهارم کرونا ویزیت و 470 هزار بیمار نیز بستری شدند.

وی با بیان اینکه در پیک چهارم با کمبود تخت مواجه نبودیم، یادآور شد: 25 تا 30 درصد بیماران کرونایی بستری شدند و هر بیمار در دقیقه نیازمند 35 لیتر اکسیژن بود که در این زمینه با هیچ مشکلی روبرو نبودیم.

نمکی تصریح کرد: در این شرایط همچنین 460اکسیژن‌ساز و 170 دستگاه سی‌تی‌اسکن در روزهای سخت کرونا ایجاد و توزیع شد.

وی ادامه داد: سه هزار تخت آی‌سی‌یو نیز تنها در این مدت فراهم شد و یک هزار و 400طرح درمانی، بهداشتی افتتاح و در حال افتتاح در کشور داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: رسانه ها نقش بسیار مهمی با شیوع کرونا داشته و دارند و امیدواریم این اطلاع رسانی همچنان ادامه یابد.

وی ادامه داد: با توجه در پیش بودن انتخابات امیدواریم با رعایت پرووتکل های بهداشتی بتوانیم شاهد برگزاری بدون آسیبی باشیم وظیفه ما حفظ سلامت مردم از هر قشر و هر طیفی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از تمام نشدن روند ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، گفت: این بیمارستان باید حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ روز آینده تکمیل شود.

نمکی با بیان اینکه باید حداکثر در ۶۰ روز آینده بیماران در این بیمارستان پذیرش شوند، اظهار داشت: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید در این مدت به طور مرتب به من گزارش کار بدهند تا هر جایی مانعی وجود داشت با وزرا و مدیران مربوطه کشوری مذاکره شود.

وی تاکید کرد: حتی اگر لازم باشد چندین بار به ایلام بیایم و معاونان خود را نیز به استان بفرستم، این بیمارستان باید در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: استاندار و همه مسئولان استان نیز باید آنچه مرتبط با سطح مدیریت استانی برای تکمیل این بیمارستان است را حل و فصل کنند.

وزیر بهداشت گفت: بخش رادیوتراپی استان نیز باید در کمترین زمان راه‌اندازی شود و به محض اعلام آمادگی استان برای نصب، اولین دستگاه به ایلام منتقل خواهد شد.

نمکی در خصوص شهرستان ملکشاهی نیز افزود: این شهرستان یکی از مناطق کم‌برخوردار است و بیمارستان نیمه‌تمام آن باید ظرف ۴۵ روز آینده تکمیل شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان های سیروان و بدره نیز باید بررسی لازم جهت اعلام کمبودها و امکانات انجام شود و وزارت بهداشت نیز امکانات لازم را در کمترین زمان فراهم می کند.

وزیر بهداشت گفت: ۲ دستگاه سی تی اسکن برای استان در نظر گرفته شده است که به محض دریافت، یکی از آنها به ایلام و دیگری به شهرستان دهلران منتقل می شود.

مدیریت پیک چهارم کرونا در استان ایلام قابل تقدیر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود محرومیت ها و شرایط خاص و همسایگی با یکی از استان های پرخطر که سهمگین ترین موج کرونای انگلیسی را به همراه داشت، مدیریت پیک چهارم در ایلام با عملکرد مناسب، موفق به عبور از این پیک شد.

نمکی با بیان اینکه هر پیروزی در راستای مبارزه با کرونا با همدلی همه اقشار بوده است، افزود: اگر این همدلی، وفاق و محوریت خردمندانه مقام معظم رهبری، ستاد ملی و استانی کرونا، سازمان های مردم نهاد و مردم نبود عبور از این پیک میسر نمی شد.

وی ادامه داد: در پیک چهارم با توجه به تجربه دفاع مقدس و همکاری تمام اقشار موفق شدیم کلنیک ها و بیمارستان ها را توسعه دهیم و با زنده نگه داشتن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ذخیره و سرمایه های ملی را حفظ کنیم.

نمکی تصریح کرد: در این مدت درمانگا ها و بیمارستان های موقت و سرپایی همچنین کمیته هایی برای ترخیص ایجاد شد تا هیچ مریضی پشت درهای بیمارستان نماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه