English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

۷۰ هزار روستایی و ۳۴۰ هزار شهری در معرض تنش آبی در کرمانشاه هستند

کاکاوند هشدار داد: حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و ۳۴۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان در معرض تنش آبی باشند.

۷۰ هزار روستایی و ۳۴۰ هزار شهری در معرض تنش آبی در کرمانشاه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن هشدار جدی کم آبی در سال جاری که در پی کاهش ۴۰ درصدی بارش های سال گذشته تاکنون رخ داده، ابراز داشت: در چشمه‌ها که عمده منابع تامین آب روستاها هستند تا ۷۰ درصد کاهش آبدهی داشتیم، اما کاهش دبی در چاه‌ها مقداری کمتر بوده است.

وی اظهار کرد: نگرانیم وضعیت کاهش دبی منابع آبی زیرزمینی در ماه‌های آینده بدتر شود.

علیرضا کاکاوند تأکیدکرد: نیاز آبی شهرهای استان ۷۵۰۲ لیتر در ثانیه است که ۵۷۶۱ لیتر در ثانیه آن تولید می‌شود و در مجموع کمبود ۱۷۴۱ لیتر بر ثانیه آب شهرها ۱۰۵۰ لیتر در ثانیه آن مربوط به شهر کرمانشاه است و همچنین در روستاهای استان نیز ۱۷۶۰ لیتر در ثانیه نیاز آبی داریم و تولید آب ۱۴۷۷ لیتر در ثانیه است که کمبود ۲۸۳ لیتر در ثانیه ای داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: با مجموع اقدامات برنامه ریزی شده در جهت مدیریت مصرف آب در سال جاری به ویژه در تابستان، از این شرایط کم آبی عبور کنیم و به مردم اطمینان می‌دهیم از نظر تامین آب شرب اوضاع بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه فعلا برنامه‌ای برای قطعی برنامه‌ریزی شده آب در کرمانشاه وجود ندارد، گفت: البته قطعی برق ممکن است ما را با مشکلاتی مواجه کند به طوری که هر یک ساعت قطع برق می‌تواند برای چهار یا پنج ساعت تامین آب پایدار را با چالش مواجه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص وضعیت آبرسانی سیار به روستاهای استان نیز گفت: در فروردین سال گذشته ۵۴ روستا در استان به صورت سیار آبرسانی می‌شد، اما امسال این تعداد به ۱۲۸ مورد رسیده و پیش بینی می‌شود در اوج فصل گرما نزدیک به ۳۰۰ روستای استان نیازمند آبرسانی سیار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه