English

کمبود روغن خوراکی در البرز

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت البرز گفت: روغن در فروشگاه‌های استان کم است اما وجود دارد که کمبود روغن به دلیل کاهش تولید کارخانه تولید روغن در البرز است و باید ۷۰ درصد روغن مورد نیاز استان را از استان‌های دیگر تامین کنیم.

کمبود روغن خوراکی در البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، محسن بوستانی فر، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت البرز،  در خصوص کمبود روغن جامد در استان، گفت: با توجه به درخواست های واحدهای تولید کننده روغن در کشور، افزایش قیمت روغن مایع ۳۵ درصد و روغ جامد ۳۰ درصد برای تولیدکنندگان توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تایید شده است.

بوستانی‌فر افزود: با توجه به اینکه روغن خام از بنادر وارد می‌شود و به واحدهای تولیدی می‌رسد، در برخی موارد  به دلیل مشکلات اداری جذب روغن  در واحدهای تولیدی با تاخیر صورت می‌گیرد و  به تبع آن، جذب روغن سهمیه  استان ها در سطح کشور  و توزیع آن، با مشکلاتی همراه است.

 این مقام مسؤول با بیان اینکه با توجه به  وجود کارخانه تولید روغن در البرز، قبلا تمامی سهمیه استان از همین کارخانه تامین می‌شد، گفت: با توجه به  مشکلاتی که در تامین روغن مورد نیاز استان بوجود آمد، در حال حاضر با هماهنگی وزارتخانه ۳۰ درصد از سهمیه روغن استان از کارخانه تولید روغن در البرز  و مابقی از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت جهانی روغن ، در تنوع و توزیع روغن با کمبودهایی مواجه شدیم. اما روغن در فروشگاه های استان البرز موجود است و کم بودن روغن  به دلیل تولید کمتر در استان است و کمبود آن باید از استان های دیگر تامین شود.

تولید شکر سهمیه البرز با وقفه روبرو شد

بوستانی فر در خصوص محدودیت توزیع شکر در استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه و ابلاغ ستاد تنظیم بازار استان،  توزیع شکر به صورت نیم کیلویی و کمتر نداریم و باید به صورت بسته های یک کیلویی توزیع شود. همچنین وزارت صمت و اداره کل غله و خدمات بازرگانی  در تخصیص شکر مخصوص خانوار هیچ محدودیتی ندارند. هیچ افزایش قیمتی هم برای شکر نداشتیم و با همان قیمت ۶ هزار و ۶۵۰ تومان  در واحدهای تولیدی جذب  می‌شود.  

 وی با بیان اینکه مشکلی در تولید شکر مورد نیاز استان وجود ندارد؛ گفت: با توجه به اینکه  شرکت بسته بندی و تولید کننده  شکر استان، با تاخیر در جذب شکر از شرکت غله استان مواجه شده بود، در تولید شکر مورد نیاز البرز وقفه ای ایجاد شد. برای رفع این مشکل قرار است از این هفته شرکت های تولیدکننده شکر استان به ۲ واحد  برسد و کمبود شکر در فروشگاه ها جبران شود. گاهی هم مشاهده می شود که فروشگاه ها نسبت به توزیع محدود شکر اقدام می کنند و هیچ محدودیتی از سازمان صمت استان برای توزیع شکر  و یا  افزایش قیمت شکر نداریم.

قیمت نان افزایش ندارد/نانوایی خصوصی نداریم!

معاون سازمان صمت البرز در خصوص قیمت نان توضیح داد: با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از آرد یارانه ای توسط شرکت  بازرگانی و غله استان توزیع می شود؛  هیچ تصمیم جدیدی برای افزایش قیمت نان که از محل آرد یارانه ای است؛ نداریم. نانوایی آزاد پزی فعلا در استان نداریم و قرار است  مکانیزم جدیدی برای نانوایی‌های که می‌خواهند مجوز پخت نان را از محل آرد آزاد بگیرند، به زودی تعریف و  ابلاغ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه