English

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

کاندیدای پوششی نیستم/طرح توسعه پارس جنوبی توسط ایرانی‌ها تجهیز شد

وزیر نفت دولت دهم گفت: در این رقابت کاندیدای پوششی نیستم، آمده‌ام که بمانم، هیچ انگیزه‌ای برای اینکه خود را مطرح کنم و یا در دولت آینده باشم را ندارم؛ به عنوان سرباز کشور هر جا به وجودم نیاز باشد حضور می‌یابم.

کاندیدای پوششی نیستم/طرح توسعه پارس جنوبی توسط ایرانی‌ها تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار رستم قاسمی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در باغ موزه دفاع مقدس مرکز مازندران برگزاری شد، با بیان اینکه در این رقابت کاندیدای پوششی نیستم، آمده‌ام که بمانم، اظهار کرد: هیچ انگیزه‌ای برای اینکه خود را مطرح کنم و یا در دولت آینده باشم را ندارم؛ به عنوان سرباز کشور هر جا به وجودم نیاز باشد حضور می‌یابم.

او با اعلام اینکه مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است، افزود: با حل مشکلات اقتصادی بسیاری از چالش‌های اجتماعی و فرهنگی حل می‌شود. به طور مثال افزایش میزان طلاق و کاهش فرزند آوری نمونه‌ای از این مشکلات است.

وزیر نفت دولت دهم، دولت سیزدهم را سخت‌ترین دولت دانست و گفت: با توجه به تورم و کسری بودجه باید فکری به خلق درآمد در کشور باشیم.

قاسمی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ایران متخصص فرصت‌سوزی در بازار است همین ناکارآمدی است بازار منتظر ما نمی‌ماند، تصریح کرد: درآمد معلمان کم است و همین موضوع باعث شد تا انگیزه آموزشی نداشته باشند. با این اوضاع حرف زدن و شعار دادن فایده‌ای ندارد، قوانین و برنامه‌های موجود باید در کشور اجرا شود.

وزیر نفت دولت دهم در خصوص تایید و یا رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان گفت: در زیر سایه انقلاب و نظام چه تایید و چه رد صلاحیت شو، تابع قوانین کشور هستم.  سوابق من در حوزه اقتصادی است می‌خواهم در این حوزه کار کنم.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، در صورت برنده شدن هدفمند کردن کارت سوخت با اتصال به کارت ملی مردم را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: برای انتقادها حرف‌های زیادی داریم تخریب در فضای مجازی صلاح نیست. اگر ریاست دولت را به دست بگیرم به سیاست‌ها توجه نمی‌کنم.

قاسمی با اعلام اینکه در گام دوم انقلاب کشور باید پوست اندازی کند و به سمت تغییر نسلی پیش برود، اظهار کرد: اگر فرمان اجرای کشور را دردست بگیرم از 50 درصد جوانان استفاده می‎کنم به جای مشاوران جوان دروزارتخانه‌ها از مشاوران باتجربه استفاده و کار را به جوانان می‌سپارم.

او برنامه‌ریزی در روابط خارجی را با توجه به تجربه طولانی در خصوص سیاست خارجی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه رئیس اوپک و دیپلماسی انرژی در وزارت نفت را بر عهده داشتم؛ گام نخست در سیاست خارجی تحکیم روابط با همسایه‌ها و در گام بعدی ارتباط با همه کشورها به جز رژیم صهیونیست را مد نظر قرار می‌دهم.

وزیر نفت دولت دهم در خصوص عاقبت گم شدن دکل حفاری نفت خاطرنشان کرد: وقتی تحریم‌های سخت بر کشور اعمال شد در آن زمان قرارگاه خاتم بودم و تکلیف شد که به وزارت نفت بروم. نگرانی‌هایی وجود داشت که صنعت نفت از لحاظ تجهیزاتی وابسته به خارج از کشور بود و در بحث فراورده‌های نفتی با توجه به 100 سال سابقه داشتن نفت که دومی نتولید کننده نفت اوپک بودیم 30 درصد بنزین و گازوئیل وارد کشور می‌شد.

قاسمی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت انتقال ارز، خرید تجهیزات و 100 درصد تجهیزات و نیروها در اکتشاف و استخراج خارجی بودند تحریم هم بر کشور اعمال شد، گفت: از فروردین ماه سال 1390 که تحریم‌ها شروع شد مقام معظم رهبری به عسلویه تشریف آوردند و مباحث زیادی مطرح شد شرکت‌های خارجی  بیشترین زمان برای ماندگاری در ایران را چهار ماه اعلام کرده بودند.

قاسمی افزود: با توجه به مشکلات تحریم هیچ شرکت خارجی در ایران نبود و اتفاقاتی که در این زمینه افتاد ساخت تجهیزات توسط ایرانی‌ها و طرح توسعه پارس جنوبی در 17 فاز در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نفت دولت دهم به سابقه 100 ساله ایران در ثروت نفت و محروم بودن در تولید تجهیزات داخلی خاطرنشان کرد: بدون امکانات برای توسعه پارس جنوبی نیازمند 20 درصد دکل نفتی بودیم وزارت نفت هم بر اساس اصل 44 نمی‌توانست تصدی‌گری کند در آن موقع از شرکت‌های پیمانکاری وزارت نفت خواستیم تا دکل حفاری بخرند و وارد کشور کنند در حالی که دکل‌های حفاری نفت باید در چند دست واسطه می‌گشت تا به ایران می‌رسید.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: شرکت‌های پیمانکاری هم با گرفتن پیش پرداخت از دولت قرارداد بستند.در پایان مرداد ماه که وزارت نفت را ترک کردم 20 درصد دکل حفاری در پارس جنوبی کار می‌کرد که فقط متعلق به ایرانی‌ها بود.

رستم قاسمی با بیان اینکه یک دستگاه دکل حفاری که مال سه چهار ماه بعد بود که شنیدین گم شده است، متعلق به یکی از شرکتهای پیمانکاری متعلق به وزارت نفت بود، تصریح کرد: بخشی از سهام این شرکت پیمانکاری متعلق به نیروی انتظامی و بخش دیگر متعلق به صندوق بازنشستگی وزارت نفت بود این دکل خریداری شد. بخشی از پول پرداخت و بخش دیگر که نمی‌توانستند پولش را پرداخت کنند 

صاحب دکل هم به لحاظ تعویق در پرداخت کل پول قرار داد را لغو می‌کند. کار را به دادگاه کشیده می‌شود و این در حالی است که هیچ موضوعی به وزارت نفت ارتباط نداشت.

وزیر نفت دولت دهم اظهار کرد: دولت جدید هم به لحاظ زیر سوال بردن اقدامات دولت قبل حرف‌‌هایی زد هرچند ما در این باره حرف‌های زیادی هم داریم.

رستم قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما به عنوان سیاستمدار اصولگرا می‌خواهید در عرصه رقابت بمانید و کاندیدای سایه و یا پوششی نیستید نشان می‌دهد که اعتقادی به شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف اصولگرایان ندارید، چطور می‌توانید رای خود را از اردوگاه انقلابیون بدست آورید، گفت: تصمیم این است که خودم را به مردم عرضه کنم. هرکسی رای بیشتری بیاورد منتخب مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه