English

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد؛

انتخابات‌ِ پیش رو یک آزمون بزرگ برای مردم و نظام است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد، انتخابات را آزمون بزرگ مردم و نظام دانست و گفت: در شرایط حساس امروز جهان و منطقه باید تمام تلاش آحاد جامعه و ارکان نظام بر برگزاری یک انتخابات پر شور و با صلابت باشد.

انتخابات‌ِ پیش رو یک آزمون بزرگ برای مردم و نظام است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی اکبر شمس قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهر ستان مهریز، ابراز داشت: آنچه که بر عهده ما به عنوان مجریان قرار دارد در مرحله نخست، برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم و در مرحله بعد به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتخاب فرد اصلح است.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس کشور برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب رئیس جمهور شایسته می تواند از بسیاری مشکلات، گره گشایی نماید.

این مقام قضایی، تصریح کرد: نظارت بر روند انتخابات و برگزاری سالم آن از وظایف دستگاه قضا است که در این مسیر ملاک عمل، قانون است و با هیچ کس مماشات نخواهد شد.

وی شرایط فعلی کشور  و وجود برخی از تنگناهای معیشتی را ناشی از تحریم و سوء مدیریت ها ذکر کرد و بیان داشت: باید با همت و تلاش مضاعف این مشکلات را پشت گذاشت و از این تنگنا و بحران ها عبور و به سمت قله حرکت کرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد، نقش قوه قضائیه در مسیر تعالی کشور را بسیار اساسی و موثر دانست و ابراز داشت: قوه قضائیه، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسؤول تحقق بخشیدن به عدالت است که این مهم بستر رشد، توسعه و تعالی کشور محسوب می گردد.

وی سند تحول قوه قضاییه را نقشه راه و روشنگر مسیر پیشرفت و ارتقاء دستگاه قضاء ذکر کرد و بیان داشت: تحول، اسم رمز پیشرفت همه‌جانبه برای مردمی‌شدن و رسیدن به جایگاهی است که عدالت را آنچنان که خواسته فطرت جامعه دینی و مردم است در زیر چتر نظام اسلامی است، جاری کند.

شمس، با اشاره به تعامل سازنده و حضور مسئولان عالی قضایی در کنار مسئولان اجرایی در دوران تحول اظهار داشت: دغدغه دستگاه قضاء گره گشایی از کار مردم و ارتقاء امنیت و احساس امنیت در آحاد جامعه است که در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت ویژه حوزه قضایی مهریز در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این حوزه قضایی، و قرار دادشتن در یکی از شاهراه های ترانزیتی مسیر شرق به غرب کشور، همیشه در انتخاب مدیران آن حساسیت های خاصی وجود داشته است.

این مقام مسئول، توجه خوب در سفر رئیس قوه به حوزه قضایی مهریز را یادآور شد و بیان داشت: همه مصوبات سفر حضرت آست الله رئیسی به استان یزد در حال پیگیری است که با تحقق کامل این مصوبات، بسیاری از مشکلات این حوزه قضایی مرتفع خواهد شد.

وی فائق آمدن بر بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را نیازمند کار فرهنگی دانست و گفت: کار فرهنگی نیازمند یک پیوست و زمینه فرهنگی است که باید با همدلی در موضوعات نسبت به حل و فصل آنها برنامه داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی