English

غلامعلی صادقی:

انتظار ما از اصحابان رسانه کمک و یاری برای رفع نگرانی در انتخابات است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: ، اقدامات رسانه‌ها بسیار تاثیرگذار است و اگر اصحاب رسانه‌ها بتوانند در فضای مجازی آدرسی داشته باشند و در خصوص مسائل مختلف اظهار نظر کنند، من به عنوان یک شهروند از این قضیه استقبال می‌کنم.

انتظار ما از اصحابان رسانه کمک و یاری برای رفع نگرانی در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: من می‌خواهم به مردم بگویم ما داریم برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم، مشارکت حداکثری را نباید به وجود مشکلات گره زد.

غلامعلی صادقی در همایش رسانه و انتخابات که امروز در سالن رضوان مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از هماهنگی‌های صورت گرفته در استان، در راستای برگزاری انتخابات پرشور، اظهار کرد: ما نیز در دادگستری در بخش‌های اجرا و نظارت دخیل در انتخابات هستیم و تا به حال ما هر موضعی را با ستاد انتخابات خراسان رضوی  مطرح کردیم، هرگز به اختلاف و نزاع تبدیل نشده است.

وی افزود: در دادگستری بر اساس ابلاغاتی که از ناحیه مدیریت ملی قوه قضاییه شده است، ما ستادهای پیشگیری را در سطح استان تشکیل دادیم و اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و ما با توجه به شیوع کرونا، نگرانی چندانی بابت بروز جرایم انتخاباتی نداریم، هرچند تدابیر لازم اتخاذ شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم افزایش یافته است، ادامه داد: اما ما نسبت به فضای مجازی نگرانی داریم و این فضا باید مدیریت شود و ضمن اینکه ضابطین ما نقش خود را ایفا خواهند کرد، اقدامات رسانه‌ها در خراسان رضوی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اگر اصحاب رسانه‌ها بتوانند در فضای مجازی آدرسی داشته باشند و در خصوص مسائل مختلف اظهار نظر کنند، من به عنوان یک شهروند از این قضیه استقبال می‌کنم.

صادقی با بیان اینکه من نسبت به مشارکت مردم نگران نیستم، عنوان کرد: ما عضو همین‌ جامعه هستیم و من بر اساس ارتباطاتی که با افراد مختلف دارم می‌گویم در قیاس با دوره‌های گذشته جای نگرانی نیست، هر چند دشمن برای کاهش مشارکت ما در انتخابات تلاش بسیار می‌کند، ما نیز باید برای افزایش مشارکت، تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در استان در بحث مشارکت نباید میانگین کشوری را ملاک قرار دهیم، تصریح کرد: همان طور که در دیگر اتفاقات، سایر استان‌ها به خراسان رضوی نگاه می‌کنند، در انتخابات نیز ما باید جلوی چشم سایر استان‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: ما چند اصل را در انتخابات باید ملاک عمل قرار دهیم که مهم‌ترین آن‌ها حاکمیت قانون است و ما همه به دنبال اجرای قانون در تمام حوزه‌ها هستیم و انتخابات کشور ما را هیچگاه نباید با انتخابات‌های سایر کشورها مقایسه کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

صادقی همچنین تاکید کرد: ما یک کشور اسلامی هستیم و باید در خصوص انتخابات منشور اخلاقی داشته باشیم. انتخابات حق‌الناس است و ما همه باید تلاش کنیم از آن محافظت کنیم و آن را به مقصد خود برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه باید تلاش کنیم نگرانی‌های مردم را در خصوص کرونا کاهش دهیم، گفت: دشمن در حال رصد لحظه‌ای شرایط است و باید مواظبت کنیم و ما باید در همه حوزه‌ها هم‌افزایی داشته باشیم تا انتخابات را بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند مشکلاتی در کشور وجود دارد، ما در بخش مشکلات تولید، در حد مقدورات خود وقت گذاشتیم و ما می‌دانیم مردم مشکل دارند و در حال تلاش هستیم این مشکلات را حل کنیم و من می‌خواهم به مردم بگویم ما داریم برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم و مشارکت حداکثری را نباید به وجود مشکلات گره زد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص حفظ اخلاق در انتخابات، بیان کرد: این یک نگرانی جدی است و باید از این بداخلاقی‌هایی که ممکن است در زمان انتخابات بروز پیدا کند، جلوگیری کنیم و ما در حوزه‌های نظارت و اجرا تدابیری را اتخاذ کردیم، منشوری تعیین شده است و ما اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم.

وی ادامه داد: ما از اصحاب رسانه انتظار داریم در این زمینه به ما کمک کنند و امیدواریم در این حوزه نگرانی خاصی به وجود نیاید و اگر اتفاقی هم افتاد، به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

صادقی در خاتمه عنوان کرد: امیدواری کرد که مانند سال‌های گذشته، نرخ مشارکت انتخابات در خراسان رضوی از میانگین کشوری بیشتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه