English

رحیم محمدی خبر داد:

افتتاح مجموعه پروژه‌های شهری سازمان مدیریت پسماند اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: ظرف ۲۰ روز آینده مجموعه پروژه‌های شهری سازمان مدیریت پسماند افتتاح خواهد شد.

افتتاح مجموعه پروژه‌های شهری سازمان مدیریت پسماند اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رحیم محمدی با اشاره به احداث خطوط جدید پردازش پسماند تر افزود: با توجه به این که خطوط قدیمی عمری ۳۰ ساله داشت، با استفاده از تکنولوژی‌های نوین خطوط جدید راه‌اندازی شد که افزایش ۵۰ درصدی بازده پردازش پسماند، مناسب سازی محیط کار جهت ارتقای کرامت انسانی و بهبود کیفیت خوراک مورد نیاز در تکنولوژی‌های نوین مانند هاضم و پیرولیز همچنین بهبود مرغوبیت کود آلی را به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر این که خطوط جدید با تلاش مهندسان و پیمانکاران داخلی ایجاد شده است، گفت: برای اجرای این خطوط ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰۰ تن به تولید کود کمپوست اضافه خواهد کرد و شاهد کاهش ۱۳ درصدی دفن پسماند خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای لاگون‌ها و کانال‌های شیرابه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال گفت: ساماندهی و توسعه لاگون‌های تخریبی و کانال‌های شیرابه، پایانی بر تخریب خاک و آب ناشی از شیرابه و گامی بزرگ در کنترل و تصفیه شیرابه است که توسعه سایت‌های توده‌ریزی به میزان ۹ هکتار، خاک‌ریزی به میزان ۳۰ هزار مترمکعب را داشته است.

رحیم محمدی ادامه داد: در این راستا ۷۰۰ متر کانال کشی انجام شده تا کل شیرابه که بین ۱۰ تا ۳۰ مترمکعب است، به لاگون‌های انتهایی سرریز شود که با این اقدام هیچ عارضه زیست محیطی در بحث شیرابه و روان‌آب‌های کارخانه نخواهیم داشت.

وی با بیان این که برای آماده سازی کانال‌ها و لاگون‌ها پنج میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: کانال‌ها در شرایط بسیار سخت و در زمان شیوع کرونا و اوج آلودگی‌ها حفر شده که در مدیریت شیرابه بسیار اثرگذار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی و توسعه سایت‌های توده‌ریزی گفت: از اهداف و دستاوردهای این پروژه جلوگیری از تخریب خاک و آب و افزایش راندمان کود آلی حاصل از پسماند است که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال عملیاتی شد.

پسماند اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه