English

فرمانده سپاه نهاوند عنوان کرد؛

تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه خزل شرقی نهاوند

فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه خزل شرقی نهاوند، گفت: با آغاز فعالیت این قرارگاه تا کنون هفت خانه عالم در هفت روستای منطقه، هشت پروژه آبرسانی شامل حفر چاه و لوله‌کشی منازل افراد محروم و یک خانه بهداشت در روستای محروم تاریکدره در مجموع با هزینه بیش از ۲.۵ میلیارد تومان احداث شده است.

تشکیل  قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه خزل شرقی نهاوند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ علی مختاری، فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به تشکیل  قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه خزل شرقی نهاوند، گفت:  با آغاز فعالیت این قرارگاه تا کنون هفت خانه عالم در هفت روستای منطقه، هشت پروژه آبرسانی شامل حفر چاه و لوله‌کشی منازل افراد محروم و یک خانه بهداشت در روستای محروم تاریکدره در مجموع با هزینه بیش از ۲.۵ میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: منطقه خزل شرقی یکی از محروم‌ترین مناطق روستایی شهرستان نهاوند است که به منظور انجام فعالیت‌های عمرانی و جبران بخشی از عقب ماندگی‌ها از سوی سپاه نهاوند قرارگاهی با عنوان پیشرفت و آبادانی در این منطقه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این قرارگاه امسال در شهرستان نیز تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: در سال جاری این قرارگاه، روستاهای شهرستان را با محوریت رفع مشکل آبرسانی زیر پوشش قرار می‌دهد که در این زمینه روستای چولک از توابع بخش مرکزی برای اجرای فعالیت های عمرانی انتخاب شده است.

مختاری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه احداث مسکن برای افراد محروم و زیر پوشش کمیته امداد که در جریان سیل دو سال پیش دچار مشکل شده بودند، گفت: در بخش عمران و احداث مسکن برای افراد محروم طی دو سال گذشته ۲۰ واحد مسکونی احداث و ۳۱ واحد نیز تعمیر شد، علاوه بر این چهار واحد مسکونی دیگر بنا به درخواست بهزیستی شهرستان احداث شده است.

وی از ساخت ۱۵ واحد حمام خانگی توسط یکی از خانم‌های جهادگر خبر داد  و افزود: در همین راستا سال گذشته ۱۵ واحد حمام خانگی در روستای ده چقایی برای افراد نیازمند احداث شد که امسال قرار است این کار در روستای زاپن نیز اجرا شود.

مختاری از توزیع ۴۰ تن سیمان در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی شهرستان خبر داد و گفت: به منظور کمک در فعالیت‌های عمرانی مناطق روستایی ۴۰۰ کیسه سیمان سهمیه نهاوند منظور شده که تاکنون۲۰۰ کیسه آن بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های گروه های جهادی و بسیج سازندگی علاوه بر بخش‌های عمرانی در کمک های مؤمنانه نیز مشهود و چشمگیر بوده است، افزود: با شروع کرونا گروه های جهادی در بخش‌های مختلف از جمله کمک های مؤمنانه، ضدعفونی معابر، حضور در مراکز بیمارستانی در موج های سوم و چهارم در مقابله با کرونا نقش مهمی داشته اند و در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته تا نیمه رمضان امسال افزون بر ۲۳ هزار بسته معیشتی به ارزش نزدیک به شش میلیارد تومان با همکاری سپاه، گروه های جهادی و خیرین بین نیازمندان توزیع شده و علاوه بر آن برای ۸۰۰۰ نفر نیز طبخ غذا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، ۵۰ هزار قرص نان، ۷۰۶ دست لباس، ۱۰۵۰  مورد لوازم التحریر، ۱۵۰ رأس دام سبک، ۷۷۷۶۱ بسته پروتئینی، ۱۵ هزار و ۸۴۴ بسته بهداشتی، پرداخت ۱۱ مورد اجاره خانه، ۱۳ مورد جهیزیه و ۱۸ مورد هزینه بیمارستانی بیماران کرونایی انجام شده است.

مختاری با بیان اینکه ۱۸۰ گروه جهادی شهرستان در سامانه اطلس ثبت شده‌اند، اضافه کرد: از مجموع ۱۸۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس ۱۲۰ گروه جهادی در شهرستان فعال هستند که در بخش‌های مختلف از جمله ایام کرونا فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه بیان کرد: یکی از اهدافی که در هفته بسیج سازندگی مدنظر بوده جمع‌آوری گروه‌های جهادی در کنار یکدیگر و انجام فعالیت‌های جهادی توسط تمامی گروه‌هایی است که اقدام به خدمت رسانی به مردم می‌کنند. با تأسیس ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه و ۶۴۳۱ نفر عضو و ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار و تشکیل هشت تعاونی برای ۱۹۰۸ نفر در شهرستان شغل ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است، گفت: امیدآفرینی و بیان دستاوردهای موفق نظام از جمله رسالت‌های رسانه‌هاست.

مختاری با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها در جامعه امروز فعالیتی ارزشمند و حساس است که باید در مقاطع مختلف با اطلاع‌رسانی اثرگذاری بالایی در بین مردم داشته باشند، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در ایام کرونا به عنوان یکی از عوامل همراه سازی مردم برای کنترل این بیماری بود که قدردان آنها هستیم.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و نقش دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی افزود: امروز دشمن در فضای مجازی برای انقلاب تهدید ایجاد می‌کند و به دنبال آن است که حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد.

فرمانده سپاه نهاوند از ناامید کردن مردم به عنوان یکی از ترفندهای دشمن برای تحت تأثیر قرار دادن حضور مردم در انتخابات یاد کرد و ادامه داد: امروز دشمن تلاش می‌کند که با ایجاد القائاتی به انقلاب ضربه زده و مردم را نسبت به آینده ناامید و بدبین کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها برای خنثی‌سازی این ترفند دشمن خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی و توجیه مردم بخشی از وظایف رسانه‌های انقلابی است که امروز بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود. رسانه‌ها در این مقطع سرنوشت‌ساز و حساس باید با فعالیت‌های خود علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

مختاری مأیوس کردن مردم نسبت به آینده را از دیگر توطئه‌های دشمن در این شرایط عنوان کرد و افزود: دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است بنابراین امیدآفرینی و بیان دستاوردهای موفق نظام از جمله رسالت‌هایی است که امروز بر دوش رسانه‌ها قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه