English

کشف یک قطعه پرنده بوتیمار کوچک در حوزه محیط زیست شهرستان تفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت از کشف یک قطعه پرنده از نوع بوتیمار کوچک در حوزه محیط زیست شهرستان تفت خبر داد.

کشف یک قطعه پرنده بوتیمار کوچک در حوزه محیط زیست شهرستان تفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، حسین عباسیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت از کشف یک قطعه پرنده از نوع بوتیمار کوچک توسط یکی از دوستداران محیط زیست به اداره آن شهرستان خبر داد.

وی در این رابطه اظهار داشت: یک قطعه بوتیمار کوچک توسط یکی از شهروندان و دوستداران حیات وحش در حوزه شهرستان کشف، و تحویل این اداره شد.

وی در ادامه افزود: این پرنده پس از تیمار اولیه، جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در زیستگاه‌های طبیعی گونه به محل مناسب منتقل شد.

عباسیان ضمن قدردانی دوستداران طبیعت و حیات وحش اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

گفتنی است، بوتیمار کوچک از راسته لک لک سانان، تیره حواصیلیان است که به واسطه اندازه کوچک و تنوع رنگ از دیگر حواصیل ها قابل شناسایی است. پرواز بوتیمار کوچک معمولا در ارتفاع خیلی کم و توأم با بال‌زدن‌های سریع و طولانی است و بطور عمده در نور کم غروب و یا صبح خیلی زود فعال است و طی روز خود را از انظار مخفی می کند و زیستگاه این پرنده مناطق با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده است و در باتلاق های پر درخت و نزدیک به آب آشیانه می سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه