English

علیرضا مهمیز:

خراسان رضوی، قطب تولید زیره کوهی در کشور

مدیر جهادکشاورزی بردسکن اظهار کرد: سطح زیرکشت بردسکن، زبرخان و تربت حیدریه در ۳ رویداد کوتاه محصول زیره کوهی مقام اول استان را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی، قطب تولید زیره کوهی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا مهمیز مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن با ۱۴ هکتار سطح زیرکشت بردسکن، زبرخان و تربت حیدریه در ۳ رویداد کوتاه محصول زیره کوهی مقام اول استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است و قطب تولید این محصول به شمار می‌رود و بیشترین زیره کوهی در خراسان رضوی را تولید می نماید.

علیرضا مهمیز افزود:بردسکن در حوزه گیاهان دارویی از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و بردسکن در سطح زیرکشت زیره کوهی استان مقام نخست دارد و از هر هکتار زمین در بردسکن یک تن محصول زیره کوهی (زیره سیاه) برداشت می‌شود.

شایان ذکر است که زیره کوهی به عنوان یک گیاه دارویی مصارف بسیار زیادی دارد و از آن می توان در رفع بسیاری از بیماریها نام برد از آن جمله می توان به سندرم متابولیکی که در مردم سراسر دنیا بسیار شایع است نام برد.

این سندرم شامل چندین عامل پرفشاری خون، اختلال چربی خون، مقاومت انسولینی، چاقی و عدم تحمل گلوکز است که خطر توسعه بیماری قلبی-عروقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

محققان در پژوهشی با عنوان تاثیر مصرف زیره کوهی بر شاخص‌های سندرم متابولیکی، قدرت عضلانی و عملکرد قلبی- تنفسی زنان میانسال فعال این موضوع را بررسی کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه