English

در سال گذشته:

۴۴ هکتار از اراضی دولتی و ملی هرمزگان رفع تصرف شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، از رفع تصرف حدود 44 هکتار از اراضی دولتی و ملی هرمزگان در سال 99 خبر داد.‌

44 هکتار از اراضی دولتی و ملی هرمزگان  رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار کرد: در سال 99 تعداد 365 گزارش دریافتی از طریق سامانه گزارش مردمی 1656 که پل ارتباطی بین مردم و یگان است در خصوص تعرض به اراضی دولتی و ملی دریافت شد.
وی افزود: از این 365 مورد گزارش دریافتی 126 فقره صحت دار بود که به فوریت رسیدگی و برخورد قاطع شد.
رضایی با بیان این که در امر جلوگیری از تصرفات، پیشگیری در سرلوحه کاری این یگان قرار دارد، تشریح کرد: 38 هکتار از اراضی دولتی و ملی به ارزش دو هزار و 308  میلیارد ریال در سال گذشته به استناد قانون آیین دادرسی کیفری جرائم مشهود رفع تصرف شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان ابراز داشت: در این رابطه تعداد 18 فقره حکم قضایی صادره با رعایت ضوابط و قوانین و مقررات به مساحت 6 هکتار و به ارزش چهار هزار و 347 میلیارد ریال رفع تصرف شد.
رضایی همچنین مجموع رفع تصرفات سال گذشته را  44 هکتار و به ارزش شش هزار و 655 میلیارد ریال عنوان کرد.
رضایی در ادامه یادآور شد: نتایج حاصله قطعاً با حمایت های مسئولان ، فرمانده یگان حفاظت و مدیر املاک و با پشتوانه قضایی و انتظامی بدست آمده است و این تعاملات به عنوان سرمایه اصلی یگان در دستور کار خواهد بود از این رو باید از زحمات آن عزیزان تقدیر و تشکر کرد.
این مسوول در پایان سخنان خود عنوان کرد: با تعرض کنندگان به اراضی دولتی و ملی شدیدتر از گذشته برخورد صورت گرفته و فرصت تعرض و تصرف از آنان گرفته خواهد شد.
ابراهیم نیکبخت فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز به نقش سازنده مردم در جهت پیشگیری از تصرفات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای 4 رقمی 1656 تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوریت رسیدگی و برخورد صورت پذیرد.
وی عنوان کرد: همشهریان درصورت مواجهه با موارد مشکوک تعرض و یا تصرف اراضی دولتی، می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۶۵۶، بدون نیاز به پیش شماره، این موارد را از طریق تماس با سامانه گزارش داده و همیار این اداره‌کل و دولت در مبارزه با زمین‌خواری بوده و به آن سرعت دهند.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به حضور فیزیکی و شبانه روزی عوامل یگان در ایام نوروز 1400 در خصوص گزارشات دریافتی بیان کرد: از طریق سامانه 1656 تعداد 16 مورد گزارش دریافت کردیم که پس از بررسی 10 مورد آن صحت دار بود و حدود هزار و 333 متر مربع به ارزش 65 میلیارد ریال رفع تصرف صورت گرفته است.
نیکبخت افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری در راستای برخورد قاطع با فرصت طلبان و حفظ حقوق بیت المال و اراضی دولتی و ملی، تعامل گسترده با پلیس امنیت اقتصادی در دستور کار قرار دارد و امسال بیش از گذشته با جدیت اقدام خواهیم کرد.
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این اداره برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان و سودجویان را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: در سال جاری نیز همچون سال‌های قبل مجموعه یگان حفاظت این اداره کل مصمم است ضمن شناسایی متصرفان و افراد سو استفاده کننده و معرفی آنها به مرجع قضایی، بر تلاش خود در جهت حفظ بیت المال سختگیرانه تر از قبل و با حساسیت بیشتر برخورد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه