English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

وجود ۲۰۲ مدرسه عشایری در استان مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از وجود ۲۰۲ مدرسه عشایری در استان مازندران خبر داد.

وجود ۲۰۲ مدرسه عشایری در استان مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی‌پور در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: عدالت آموزشی یکی از بحث‌های استراتژیک آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به وجود ۲۰۲ مدرسه عشایری در استان مازندران ادامه داد: تلاش‌های مثبت آموزش و پرورش مازندران در جهت رفع نابرابری‌ها و عدالت آموزشی موجب شد تا مازندران رتبه اول کشور را در نهضت نصیب آموزشی یکسان کسب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: یکی از راهبرد‌های اصلی برای بسط و گسترش جامعه‌ای پویا و توسعه‌یافته، اجرای عدالت آموزشی است.

وی افزود: عدالت آموزشی زمینه را برای عدالت اجتماعی فراهم می‌آورد. توسعه عدالت آموزشی در واقع همان ایجاد تعادل و توازن فرصت‌های یادگیری است یعنی هر دانش‌آموز با توجه به استعدادی که دارد باید از فرصت‌های برابر آموزشی بهره‌مند شود.

سعدی پور سواد فرهنگی خانواده را در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز بسیار مؤثر دانسته و تصریح کرد: انتظار معجزه داشتن از فضایی بیرون از مدرسه، تنها از دست دادن فرصت‌هاست و نگاهمان به عواملی باشد که قابلیت تغییر را دارند و در همین راستا نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری موثرترین راهکار برای بالا بردن سطح یادگیری دانش‌آموزان است.

وی تأکید کرد: در نهضت نصیب آموزشی یکسان مناطق آموزشی بر اساس شاخص‌های عملکردی تقسیم بندی شدند تا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شناخت مسائل در واحد‌های خرد انجام پذیرد تا دقت برنامه‌ریزی‌ها بیشتر شود و در همین راستا ۴۴۹ شهرستان در سطح کشور در ۷ شاخص مورد پژوهش قرار گرفتند که سهم مازندران ۲۲ شهرستان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای اجرای این نهضت، بر اساس عوامل عدم توسعه یافتگی، شهرستان‌ها و مناطق شناسایی و بررسی می‌شوند تا برنامه عمل برای آن نوشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه