English

نعمت غفوری:

خسارت ۸۴ میلیاردی سیل اخیر به زیرساختهای شهرستان گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد اعلام کرد: شکسته شدن ۱۷ بند خاکی، از بین رفتم احشام، آسیب جدی به باغات و زمین‌های زراعی، آسیب و تخریب ۲۱ کوره آجرپزی و تخریب قنوات، بخشی از این خسارات بوده است.

خسارت ۸۴  میلیاردی سیل اخیر به زیرساختهای شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نعمت غفوری مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: چند روز قبل هشدار زرد برای گناباد صادر شد و مسئولان جلسات ستاد مدیریت بحران را برگزار کردند، اما متاسفانه شکسته شدن ۱۷ بند خاکی کار را برای آنها سخت کرد تا جایی که این سیل در گناباد خسارت‌ بسیار زیادی را به همراه داشت.

نعمت غفوری در ادامه گفت: در سیل دو روز گذشته خسارت‌های جدی به تعدادی از قنوات شهرستان گناباد وارد شده است و متاسفانه دامداری‌های ما نیز خسارت دیده‌اند که فقط در یک مورد دامداری 320 دام سبک خود را از دست داده و متاسفانه این دام‌ها بیمه نبوده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد خاطرنشان کرد: باغات و زمین‌های زراعی نیز مورد آسیب قرار گرفته‌اند که از همان ساعات اولیه سیل کارشناسان با حضور محل در حال ارزیابی و راهنمایی کشاورزان بوده‌اند و میزان برآورد خسارت وارده به حوزه کشاورزی گناباد ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

در ادامه این اظهارات و تخمین خسارات سیل گناباد ، هادی ایزدی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گناباد بیان داشت: بیشترین میزان خسارت در کوره‌های آجرپزی ناحیه صنعتی کوثر بوده که ۲۱ کوره دچار آسیب شده و یک کوره نیز به صورت کامل تخریب شده است.

وی گفت: دو واحد صنعتی دیگر نیز دچار خسارت‌هایی در اثر سیل شده‌اند که میزان خسارت در مجموع به حوزه صنعت گناباد ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان بوده است.

حامد قربانی فرماندار گناباد جمع خساران را در حدود ۸۴  میلیارد برآورد کرده و بیان داشت: مجموع خسارت به زیرساختهای شهرستان گناباد را ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می باشد و مبلغ ناچیزی برای خسارت به قنوات ناشی از سیل تخصیص گرفته شد و برای جبران بقیه خسارت‌ها پیگیری لازم در حال انجام است.

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز به مشهد سفر می‌کند تا در جلسه با استاندار خراسان رضوی پیگیر خسارت‌های ناشی از سیل باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه