English

طرح روکش حفاظتی آسفالت در محورهای فرعی و روستایی استان قم عملیاتی شد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری افزون بر 82 میلیارد ریال ، پروژه بهسازی یک صد کیلومتر از راههای فرعی – روستایی استان قم ، با اجرای طرح درزگیری و فوگسیل عملیاتی شد.

طرح روکش حفاظتی آسفالت در محورهای فرعی و روستایی استان قم عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، به منظورارتقا سطح سرویس ، پروژه بهسازی راههای فرعی – روستایی استان قم با اجرای طرح درزگیری و لایه حفاطتی آسفالت ( فوگسیل ) عملیاتی شد.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد : این طرح درراستای اقدامات کم هزینه وزودبازده و به منظور بهبود کیفیت روسازی در سطح راههای فرعی – روستایی استان قم عملیاتی شده است .

محمد رضا زیدابادی افزود : این طرح در ....محور فرعی – روستایی استان و جمعا به طول یک صد کیلومتر درحال اجرا می باشد .

وی محورهای نورآباد ،ورجان و قاهان را از جمله راههای مشمول این طرح دانست و اضافه کرد : ازدیگر محورهای روستایی و فرعی مشمول طرح درزگیری و فوگسیل میتوان به محورهای کهک ،ابرجس ،ساریه خاتون ، جریک آغاج ،ورزنه ،احمدآباد و ... اشاره نمود .

زیدابادی اعتبار تخصیصی این پروژه رابالغ بر 82 میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان ساخت : هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است .

معاون فنی وراههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخصوص بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح اظهار داشت : با توجه به روند اجرایی مناسب پروژه که نتیجه پی گیری های مجدانه مسئولین و عوامل اجرایی آن است ، ان شالله درپایان آذرماه امسال شاهد تکمیل وبهره برداری از این طرح باشیم .

محمدرضا زیدآبادی متذکر شد : عملیات اجرایی پروژه بهسازی راههای فرعی – روستایی استان از بیستم فروردین ماه امسال کلید خورده است .

وی درادامه با توضیحی مجمل درخصوص مشخصات و ویژگی های لایه حفاظتی آسفالتی  عنوان کرد : در عملیات درزگیری از قیر پلیمری و در عملیات فوگ سیل از امولسیون css   استفاده می‌شود که به عنوان لایه حفاظتی ( متناسب با وضعیت رویه راه) مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

زید آبادی ازویژگی های مهم دراستفاده از روش فوگ سیل جهت نگهداری از راهها ، به تسریع دراجرا ،هزینه کم و...اشاره و افزود: از دیگر مزایای استفاده از این نوع امولسیون میتوان به عدم آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد .

وی درتوضیحی بیشتر یادآور شد : به دلیل آنکه امولسیون مورد نظر ( فوگسیل ) ترکیبی از آب وقیر می باشد فاقد مواد سمی بوده و پس از پاشش برسطح راه ، دربازه زمانی معین آب آن تبخیر و قیر موجود ضمن نفوذ درخلل و فرج ، موجب بهبود کیفیت رویه سطح آسفالتی می گردد .

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود : این فرایند درامولسیون فوگسیل ضمن آنکه ازآلودگی زیست محیطی به طرز چشمگیری می کاهد موجب استحکام و افزایش عمر آسفالت می‌گردد .

زیدابادی درخاتمه با یاداوری این مهم که رعایت کامل جوانب ایمنی ضامن سلامت تمامی کاربران جاده ای می باشد متذکر شد : رفتار ترافیکی متکی براحترام به مقررات راهنمایی و رانندگی ، بخصوص درمحورهایی که فعالیتهای عمران جاده ای درآنها جریان دارد،  می‌تواند فرایند تسریع ودقت دراجرای این پروژه ها را افزایش دهد .  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه