English

مسعود فیروزی:

ایجاد و تثبیت بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال گذشته

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان بهزیستی در سال گذشته به هر مددجوی متقاضی اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت تعلق گرفته است و بخشی از این تسهیلات به کارفرمایانی تعلق گرفته که مددجویان را به کار گرفته‌اند.

ایجاد و تثبیت بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود فیروزی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: ایجاد و تثبیت بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این اداره در سال گذشته .

مسعود فیروزی در ادامه بیان کرد: از هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ تا کنون هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال جذب و برای بیش از سه هزار مددجو در سراسر استان، اشتغال مفید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان بهزیستی در سال گذشته به هر مددجوی متقاضی اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اشتغال ، تعلق گرفته است.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی افزود: بخشی از این تسهیلات به کارفرمایانی تعلق گرفته که مددجویان را به کار گرفته‌اند و بخش عمده‌ آن نیز به خود مددجویان خراسان رضوی پرداخت شده تا مستقلا برای خود فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی  ادامه داد: ۵۱ کارفرما توانسته‌اند با جذب ۶۴ مددجوی متقاضی کار از ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برخوردار شوند و همچنین هزار و ۹۶۰ مددجو به صورت مستقل و انفرادی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی در زمینه‌ سهم حق بیمه کارفرمایی که بهزیستی آن را پرداخت می‌کند،  اظهار کرد: سال گذشته برای هزار و ۲۳۴ مددجو، معادل ۵۸ میلیارد ریال حق بیمه‌ کارفرمایی و خویش فرمایی پرداخت شده است.

فیروزی ادامه داد: از این مددجویان ۲۴۲ نفر افراد نیازمند بوده‌اند که بابت آنها ۱۲ میلیارد ریال حق بیمه و مابقی بابت حق بیمه سهم کارفرمای مددجویان دارای معلولیت پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در زمینه اقتصادی در کشور وجود داشت، تمام مطالبات کارفرمایان در این بخش، قبل از پایان سال تسویه شده و هیچ حساب پرداخت نشده‌ای در این بخش وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه حمایت از اشتغال مددجویان زمینه‌های مختلفی دارد، گفت: برای ارتقای کارآیی معلولانی که در بخش غیردولتی شاغل هستند مجموعا ۲۵ میلیارد ریال در سال گذشته به کارفرمایان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: برای مددجویان دارای معلولیت خفیف نیز ۳۰ درصد حداقل حقوق و مزایای قانون کار، برای معلولان دارای معلولیت متوسط ۴۰ و برای معلولان شدید معادل ۵۰ درصد این حداقل، به کارفرمایان پرداخت می‌ شود تا معلولان کم توان با همان توانی که دارند مشغول کار باشند و فشاری روی آنها نباشد و کارفرمایان نیز در مضیقه قرار نگیرند و در این بخش ۵۲۸ نفر از مزایای حمایتی بهزیستی برخوردار شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی