English

ارژنگ عزیزی:

۲۹۸ هزار هکتار گندم در سطح استان اردبیل کشت شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: ۲۹۸ هزار هکتار گندم در سطح استان در سال راعی جاری زیرکشت رفته است.

298 هزار هکتار گندم در سطح استان اردبیل کشت شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ارژنگ عزیزی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه کمیته استانی خرید تضمینی گندم ، جو و دانه های روغنی استان گفت: در شرایط عادی پیش بینی می شود ۵۸۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جاری نسبت به سنوات گذشته افزود: چهار پنجم اراضی سطح زیرکشت در سطح استان دیم است و احتمال کاهش میزان برداشت از میزان پیش بینی وجود دارد البته میزان کاهش نیز وابسته به میزان بارندگی های بعدی و موقعیت زمانی آن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم در استان تمامی هماهنگی های لازم انجام شده و ۴۶ مرکز در سطح استان برای خرید پیش بینی شده است.

عزیزی تصریح کرد: مراکز خرید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخاطر شرایط خاص کرونایی با قیمت خرید تضمینی برابر مصوبه هیئت وزیران ۵ هزار تومان انجام وظیفه خواهند کرد.

وی گفت: هرگونه خرید گندم باید ثبت سامانه شده و اعلام موجودی شود و خروج آن از استان با مجوز شرکت بازرگانی دولتی و غله بلا مانع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: بدون بلا مانع شرکت بازرگانی غله خروج هرگونه محصول گندم از استان مجاز نیست و در صورت مشاهده موارد تخلف نیز مشمول تعزیرات حکومتی می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه