English

خلیل دانش‌عدالت:

ویروس کرونا، فعالیت حمل ونقل درون شهری مشهد را ۶۰ درصد کاهش داده است

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری مشهد بیان کرد: در طول یک سال گذشته تنها ۴۰ درصد مشاغل در این اتحادیه فعال بوده‌اند و متاسفانه با توجه به کاهش ورود زائران، حدود ۹۰ درصد افت کار و فعالیت داشتند.

ویروس کرونا، فعالیت حمل ونقل درون شهری مشهد را ۶۰ درصد کاهش داده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، خلیل دانش‌عدالت رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری مشهد گفت: با توجه به تورم شدیدی که در دوران شیوع کرونا در مشهد اتفاق افتاده، قیمت‌ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و  مینی‌بوس درون شهری و پیک موتوری ۵۰ الی ۶۰ درصد افزایش داشته است و با وجود این مقدار  افزایش قیمت باز هم فعالیت در این زمینه به صرفه نیست، اما  فعالان این صنف باز هم به کار خود ادامه داده‌اند و همچنین باتوجه به افزایش تورم از آغاز سال جاری تا کنون، امکان دارد قیمت‌ها در زمینه حمل و نقل افزایش ۵۰ درصدی داشته باشد.

خلیل دانش‌عدالت در ادامه اظهار کرد: در طول یک سال گذشته تنها ۴۰ درصد مشاغل در این اتحادیه فعال بوده‌اند و با توجه به کمتر شدن معاملات و فعالیت‌های تجاری و تعطیلی اصناف مختلف به همان میزان فعالیت در این اتحادیه کاهش داشته است.وی افزود: متاسفانه با توجه به کاهش ورود زائران به شهر و کم شدن فعالیت‌های گردشگری، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که به صورت شخصی کار می‌کردند، شدیدا تحت تاثیر قرار گرفتند و حدود ۹۰ درصد افت کار و فعالیت داشتند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری مشهد در رابطه با وضعیت فعالیت وانت بارها و خاورها گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا در مشهد فعالیت وانت‌ بارهای درون شهری و خاورهای حمل بار افت ۶۰ درصدی داشته است.

دانش عدالت یکی از عوامل کاهش فعالیت پیک‌های موتوری را کم شدن معاملات و فعالیت‌های تجاری و تعطیلی دیگر اصناف دانست و اضافه کرد: به طور کلی در صنف ما در یک سال گذشته فقط ۴۰ درصد مشاغل فعال بوده‌اند.

وی با اشاره به رکود فعالیت اصناف در یکسال گذشته به دلیل بیماری کرونا عنوان کرد: حدود  ۳۰ درصد پروانه‌های کسب در این اتحادیه به دلیل بیماری کرونا در  طول یکسال گذشته باطل شده و ۲۰ درصد دیگر تعطیلی موقت دارند.  اما اگر شرایط به همین روال ادامه پیدا کند، این افراد نیز دوام نخواهند آورد. حتی برخی از دفاتر با وجود سی سال سابقه فعالیت در این زمینه، به دلیل تورم دفاتر خود را جمع کرده‌اند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری مشهد از فوت ۱۲ نفر از اعضای این اتحادیه بر اثر بیماری کرونا خبر داد و گفت:  متاسفانه تسهیلات پرداختی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا به دلایل پایین بودن مقدار این تسهیلات و  شرایط پرداخت آن چندان مورد استقبال واحدهای صنفی در اتحادیه قرار نگرفته است. با وجود پیگیری‌ها و دوندگی‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، هیچ حمایتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حتی ورود نسبی مسافران و زائرین به شهر مشهد در عید نوروز نیز نتوانست خسارت‌های وارد شده به ما را جبران کند، ادامه داد: اکثر این مسافران با وسیله نقلیه شخصی آمده بودند و برخی دیگر از زائران مشهد مقدس نیز، با اتوبوس و مینی‌بوس‌های کرایه‌ای به مشهد سفر کردند بنابراین در این ایام به میزان قابل توجهی برای اتوبوس‌ها و رانندگان کار ایجاد نشد.

دانش عدالت در خاتمه خاطرنشان کرد: از آن جایی که کار ما وابسته به وسایل نقلیه است، گرانی و افزایش قیمت لوازم یدکی بر مشکلات این صنف افزوده و فعالیت ما را با مشکلاتی همراه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی