English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

بزرگترین امتیاز شیعیان در ماه مبارک رمضان، آمیختگی شب قدر با ولایت و توسل به امیرالمومنین(ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امیرالمومنین به دست یک کافر یا یک مسیحی به شهادت نرسید، بلکه به دست یک مسلمان حافظ قرآن به شهادت رسید، کار اسلام به جایی رسید که جریان قدرت و ثروت سبب شد قاری قرآن، علی‌(ع) کُش شود.

بزرگترین امتیاز شیعیان در ماه مبارک رمضان، آمیختگی شب قدر با ولایت و توسل به امیرالمومنین(ع) است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همزمان با اولین شب از لیالی قدر در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، بیان کرد: سه شب قدر در واقع سه شب امیرالمومنین است و این آمیختگی شب‌های قدر که با ولایت و عشق مولا در درون جان، قلب و فکر ما آمیخته، بزرگترین فرصتی است که می‌تواند ما را به قرب حق نزدیک کند تا بتوانیم از تمام برکات نازل شده بر بندگانش در این شب بهره‌مند شویم.

علم الهدی همچنین در ادامه گفت: شب پر فضیلت قدر شب حادثه جانکاه و اسفبار ضربت خوردن امیرالمومنین علیه اسلام و بزرگترین امتیاز ما شیعیان در اجرای ماه مبارک رمضان، آمیختگی شب قدر با ولایت و توسل به امیرالمومنین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مولا امیرالمومنین علی (ع) ، مربی کاملی است که در جهت فردسازی نمونه نداشت، در جهت جامعه‌سازی اقدام انقلابی امام علی علیه السلام اگر چه به نتیجه قطعی نرسید اما به عنوان یک جامعه آرمانی معتقد به قرآن در بینش افراد قرآنی و دینی قرار گرفت.

آیت الله علم الهدی در بخشی دیگر از سخنان بیان کرد: در مسئله فرد سازی در جریان تربیت، معمولا دو برنامه قرار دارد، یکی آنکه بخواهیم با آموزش واقعیت‌ها را به فرد تفهیم کنیم و با موعظه و نصیحت و آموزه‌های مختلف اخلاقی او را تربیت کنیم؛ نوع دیگر تربیت آن است که یک عنصر فردساز آنها را جذب خودش کند و برحسب عشقی که به او می‌ورزند مورد تربیت قرار بگیرند و او به عنوان یک الگوی کامل مورد پیروی دلدادگان قرار بگیرد و به عنوان یک نماد آرمانی انسان را بسازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: شخصیت تربیتی امیرالمومنین علیه السلام از نوع دوم بود کسانی مثل کمیل بن زیاد، مالک اشتر و صعصعه بن سهان آنچنان عاشق و دلداده امیرالمومنین بودند که هنگام اجرای ملکات نفسانی هیچ غریزه و شهوتی نمی‌تواند سبب شود از الگوی و سبک امیرالمومنین پیروی نکنند.

وی در ادامه مراسم پرفیض شب قدر در حرم امام رضا (ع) گفت: در مسئله جامعه سازی، آن روزی که امیرالمومنین قدرت را بدست گرفت،در طی ۲۵ سالی که از جامعه پیامبر(ص) فاصله گرفته بود، باید جامعه دینی زاویه دار را به جامعه دینی پیغمبر(ص)  برمی‌گرداند.

آیت الله علم الله تصریح کرد: در زمان پیامبر اختلاف طبقاتی بین مسلمانان مطرح نبود، آن زمان یک نفر از انصار خانه ای را ساخته بود بلندتر از سایر خانه‌ها و با هیبت متفاوتی، به پیغمبر اکرم خبر دادند، پیامبر اکرم دستور دادند خانه را خراب کنند، خانه‌ای که امتیاز طبقاتی نسبت به سایرین به وجود می‌آورد باید خراب شود؛ جامعه پیغمبر اینگونه بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با نقل روایتی گفت: عبدالله بن عمر نقل می‌کند که پیامبر در جمع مسلمانان فرمودند که اگر خزانه‌های ایران و روم بر روی شما گشوده شود و آن ثروت و پول‌ها به دست شما بیاید کدام یک از شما در راه اسلام اصیل ناب مقاوم هستید؟ عبدالله بن اُوف در پاسخ گفت: ما آن چنان هستیم که پیغمبر است! پیغمبر گفت: نه! شما اینگونه نیستید. پول و ثروت شما را عوض می‌کند، این پول‌ها و عشق به قدرت شما را به جان هم می‌اندازد، به هم حسد می‌ورزید و رقابت می‌کنید، در بلاد تازه فتح شده مردم را به جان هم خواهید انداخت؛, بعد از فوت عبدالله بن اوف تنها طلا و پول‌های نقدش را جلوی خلیفه آوردند، یک کوه طلایی بود که خلیفه پشت آن پنهان شد. این طلاها از خانه کسی برآمد که گفت ما این‌گونه نیستیم!

وی در ادامه اظهار کرد: امیرالمومنین به دست یک کافر یا یک مسیحی به شهادت نرسید، بلکه به دست یک مسلمان حافظ قرآن به شهادت رسید، کار اسلام به جایی رسید که جریان قدرت و ثروت سبب شد قاری قرآن علی‌کُش شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: این مسائل برای امروز ما یک عبرت است که اگر بنا شد در جامعه ما جریان قدرت و ثروت کاملا مسلط شود که بر سر شیعیان امیرالمومنین در آن زمان آمد، جنایت در نظام ما هم به آنجا خواهد رسید؛ اگر جریان قدرت و ثروت بخواهد زمام نظام ما را به دست بگیرد و منشاء تصمیم گیری‌ها در این نظام بشود و وجود مقدس علی علیه السلام در مقابل فتنه‌هایی که جریان‌های قدرت و ثروت یکی پس از دیگری به وجود می‌آوردند خانه نشین و بی طاقت شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه