English

علی زینی وند :

تزریق واکسن کرونا براساس پروتکل وزارتخانه انجام می‌شود

استاندار کرمان گفت: استان کرمان هنوز در شیب نزولی بیماری قرار نگرفته و اخبار از ویروس جدید و نوع هندی آن هشدار می‌دهد که نباید عادی‌انگاری کرد و وضعیت را همچنان باید جدی گرفت.

تزریق واکسن کرونا براساس پروتکل وزارتخانه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان عنوان کرد: گزارش‌ها و آمارها از سیرجان و جیرفت هشدار می‌دهد که علی‌رغم دیگر مناطق هنوز تغییری در وضعیت این دو شهرستان ایجاد نشده و باید کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی ابراز داشت: استان کرمان هنوز در شیب نزولی بیماری قرار نگرفته و اخبار از ویروس جدید و نوع هندی آن هشدار می‌دهد که نباید عادی‌انگاری کرد و وضعیت را همچنان باید جدی گرفت تا اوضاع بهتری را در استان شاهد باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نیروی انتظامی طرح مهار برای اتباع در این مدت را نوشته است که با جدیت دنبال می‌شود.

زینی‌وند همچنین تاکید کرد که ادارات باید رعایت کامل مصوبات را اعم از پروتکل‌های بهداشتی و دورکاری کارمندان اجرا کنند و شخص مدیر پاسخگو خواهد بود.

استاندار کرمان در خصوص بازگشایی اصناف بیان کرد: به صورت یکپارچه نمی‌توانیم گشایش در اصناف ایجاد کنیم، موارد پرتردد و شلوغی مانند پاساژ‌ها و پارک‌ها به هیچ وجه گشایش نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: تصمیمات را به نفع مردم می‌گیریم و اعمال قانون می‌کنیم.

 رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه موارد در استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری

براساس این گزارش، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج در وضعیت قرمز و سه شهرستان بافت، بردسیر و کوهبنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به قرارگیری 13 شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی گفت: طی هفته گذشته جلسات روزانه ستاد کرونا را با رویکرد منطقه‌ای و یک جلسه فوق‌العاده قرارگاه را برای تصمیم‌گیری در زمینه کرونای هندی برگزار کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا بیان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی، بانک‌ها تا 10 روز گواهی عدم پرداخت چک‌های کلیه اصناف را اعلام نکنند و برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور نیاز به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

وی افزود: صنوف آسیب دیده در صورتی که اظهارنامه مالیاتی مربوط به ارزش افزوده سال 99 را اعلام نکرده و جریمه شدند، جریمه آنها امهال می‌شود و اقساط معوق مالیات 99 نیز تا پایان خردادماه مهلت داده شد.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه موارد در استان کرمان بالاتر از میانگین کشور است و فقط در پایانه‌های مسافربری پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی باید حداکثر دو ساعت و صرفا در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از وسائل شخصی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه