English

حضور رئیس کل دادگستری استان یزد در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در چهاردهمین برنامه تلویزیونی ماه مهربانی به عنوان میهمان حضور یافت.

حضور رئیس کل دادگستری استان یزد در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد برنامه تلویزیونی ماه مهربانی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت ماه مبارک رمضان که به همت ستاد دیه استان و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد تهیه و هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب از شبکه استان یزد پخش می شود میزبان رئیس کل دادگستری استان یزد شد.

رییس کل دادگستری یزد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ، ضمن تقدیر از ساخت برنامه تاثیرگذار ماه مهربانی برای هفتمین سال متوالی با محوریت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : از یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای کاهش جمعیت کیفری میتوان نام برد ساخت برنامه ها و فرهنگی سازی از طریق رسانه ها به صورت ویژه تلویزیون است که این برنامه در این راستا بسیار موفق بوده است .

دهشیری در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کشیده شده از سوی ستاد دیه استان در سال گذشته گفت : در سال 1399 با توجه به شرایط اجتماع و وجود ویروس منحوس کرونا این ستاد جشن های گلریزان را متوقف نکرده و  برای اولین بار در کشور و به صورت آنلاین این جشن ها را برگزار نمود .

این مقام مسئول از برگزاری پویش هایی همچون  بخشش کریمانه ، هر هیئت آزادی یک زندانی، پویش یلدای رهایی  ، سومین جشنواره خیریه نفس در قفس ، برگزاری گلریزان زورخانه ای ، پویش بهاریه ،طرح رضوان ، قدم قدم تا آزادی با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته خبر داد و گفت : نتیجه برگزاری این طرح ها و پویش ها آزادی 335 محکوم مالی بود که در قالب 8 آیین آزادی به مناسبت های مختلف مانند عید سعید فطر ، هفته قوه قضاییه ، شهادت امام رضا (ع) ، اربعین حسینی ، سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ، سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا و ایام الله دهه فجر برگزار گردید .  

وی در ادامه با تاکید بر حضور پر شور مردم دارالعباده در ایام  ماه محرم در خصوص پویش هر هیئت آزادی یک زندانی گفت : با توجه به شرایط کرونایی در ماه محرم ستاد دیه اقدام به برگزاری این طرح نمود و با دعوت از خیرین و نیکوکاران و هیئت های مذهبی این پویش را برگزارکرد که در نهایت با اجرای این پویش مبلغ 1 میلیارد و 400 میلیون تومان به این ستاد اهدا گردیده که منجر به آزادی 40 محکوم مالی از زندانهای استان گردید.

دهشیری با اشاره به تاثیرات ویروس منحوس کرونا بر اجتماع و آرزوی سلامتی و توفیق برای کادر زحمت کش درمان گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم ها و آیین هایی مانند ختم ، سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد با اطلاع رسانی مناسب ستاد دیه استان شاهد حضور بسیاری از افراد بودیم که هزینه های مراسم های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  اختصاص داده و تاکنون مبلغی قریب به یک میلیارد تومان از این طرح به ستاد دیه استان اهدا گردیده است و این اقدام تبدیل به یک فرهنگ گردیده است.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد 335 مددجو در سال گذشته خبر داد و گفت : از این تعداد مددجویان مذکور 184 مددجو با انجام مشاوره و بدون پرداخت کمک و تعداد 151 مددجو با پرداخت وجه از زندانهای استان آزاد گردیدند .

وی در ادامه افزود : مبلغ کل بدهی این محکومین مبلغی نزدیک به  199 میلیارد تومان بوده که مبلغ  188میلیارد تومان از این مبلغ از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ 11 میلیارد تومان زمینه آزادی این محکومین فراهم شده است.

دهشیری در ادامه این برنامه از آزادی 9 محکوم مالی در سال جدید با همت خیرین و نیکوکاران استان یزد با پرداخت مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از زندانهای استان خبر داده و گفت : ستاد دیه در کوشش است تا در پایان ماه مبارک رمضان این تعداد آزادی را با همت خیرین و نیکوکاران افزایش دهد.

این مقام مسئول در پایان از اعطای مرخصی 3 روزه به زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی خبر داد و گفت : به همت خیرین و نیکوکاران استان یزد تا کنون مبلغ 770 میلیون تومان به این ستاد اهدا نموده و از اهدای مبلغی بالغ بر 1 میلیارد تومان توسط صنایع به ستاد دیه استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

گفتنی است: برنامه تلویزیونی ماه مهربانی به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری استان یزد با هدف آزاد ساری زندانیان جرائم غیر عمد در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه استانی یزد پخش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی