English

محمد رضا اورانی:

آینده کشاورزی خراسان رضوی در توسعه کشت گیاهان دارویی می باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: گیاهان دارویی آینده استان است و می‌توان در حوزه کشاورزی استان، کشت‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.

آینده کشاورزی خراسان رضوی در توسعه کشت گیاهان دارویی می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد رضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۵ محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت‌ها و داشته‌هایمان در این زمینه اولویت‌ها را تعیین کنیم.

محمد رضا اورانی در جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی و کارشناسان در این حوزه برگزارشد طی سخنانی اعلام کرد: گیاهان دارویی آینده استان است و می‌توان در حوزه کشاورزی استان، کشت‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی خراسان رضوی را توسعه داد.

وی افزود: ۱۵ محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت‌ها و داشته هایمان در این زمینه اولویت‌ها را تعیین کنیم و  برای گرفتن نتیجه، باید ببینیم در چه جایی حلقه‌های موجود را می‌توان تکمیل کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کشت زعفران خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هزار خانوار از ۸۰ درصد سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ارتزاق می‌کنند.

وی درباره تسهیلات هزار میلیارد تومانی زعفران نیز بیان کرد: باید برای تسهیلات شرط بگذاریم مثلا برای صادر کننده‌ای که مستقیم از کشاورز خرید کند و جهاد کشاورزی آن کشاورز را تایید کند و یا اینکه مثلا در تعرفه هوایی برای صادرات بسته‌های کوچک زعفران، صادرکننده را حمایت کنیم.

محمد رضا اورانی عنوان کرد: صادر کننده‌های زعفران باید تحت یک تشکل ساماندهی شوند و جهاد کشاورزی خراسان رضوی کسانی را حمایت کند که در قالب یک هولدینگ  و یا برند، صادرات زعفران را انجام می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه