English

فریدون همتی خبر داد؛

افزایش دو برابری بودجه هرمزگان/ تخصیص ۷۷ درصد اعتبارات سال ۹۹ به پرداخت حقوق کارکنان

استاندار هرمزگان از افزایش دو برابری بودجه این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 77 درصد از اعتبارات تنها صرف پرداخت حقوق کارکنان دستگاه اجرایی شده است.

افزایش دو برابری بودجه هرمزگان/ تخصیص 77 درصد اعتبارات سال 99 به پرداخت حقوق کارکنان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جدید، بیان کرد: امسال سهم هرمزگان از بودجه کشور با 147 درصد افزایش، به دو هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان رسید و 723 میلیارد تومان اعتبار نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها برای استان درنظر گرفته شده است.

وی گفت: اعتبارات پیش بینی شده استان از محل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز در مجموع ۳۳۲ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته، افزایش بیش از سه برابری دارد.

استاندار هرمزگان به اعتبارات اختصاص یافته به بخش‌های آب و راه روستایی اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال ۳۷۳ میلیارد تومان برای بخش آب روستایی و ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای راه روستایی پیش بینی شده است.

همتی افزود: اعتبارات متوازن ملی و استانی نیز در بودجه امسال استان با رشدی ۹۳ درصدی نسبت به پارسال، به هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص بودجه نوسازی بافت‌های فرسوده هرمزگان گفت: بر اساس تکلیف مشخص شده در بودجه ۱۴۰۰، بخشی از منابع حاصل از ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها برای کمک به نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده اختصاص می‌یابد، این اقدام مثبتی برای تداوم فعالیت‌های عمرانی در بافت فرسوده است.

همتی با بیان استان هرمزگان امسال رتبه دوم افزایش اعتبارات هزینه‌ای را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است،  به عملکرد بودجه سال گذشته استان اشاره کرد و افزود: اعتبار مصوب سال ۹۹، هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بود که ۷۴ درصد آن اختصاص یافت.

به گفته استاندار هرمزگان، از اعتبارات اختصاص یافته سال گذشته ۶۶۳ میلیون تومان نقدی، ۶۴۰ میلیون تومان تسویه بدهی و ۵۴۱ میلیون تومان دیگر نیز اسناد خزانه بود.

همتی اعتبارات هزینه‌ای سال گذشته استان را ۵۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۷۷ درصد از این اعتبارات برای پرداخت حقوق پنج هزار و ۲۷۷ نفر از کارکنان ۴۴ دستگاه اجرایی استان و ۲۳ درصد دیگر در سایر موارد هزینه شده است.

استاندار هرمزگان رشد اعتبارات هزینه‌ای را از سال ۹۲ تاکنون چشم‌گیر عنوان کرد و افزود: در سال ۹۲ اعتبارات هزینه‌ای استان ۱۱۵ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۶۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه