English

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد:

کشت توت فرنگی در ۸۵۰ هکتار اراضی کشاورزی بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: امسال 850 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت توت‌فرنگی اختصاص یافت.

کشت توت فرنگی در 850 هکتار اراضی کشاورزی بابلسر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمیدرضا رحمانی با اشاره افزایش 15 درصدی کشت توت فرنگی در بابلسر اظهار داشت: امسال 850 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بابلسر به کشت محصول توت‌ فرنگی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان، بیشترین تولید و سطح زیر کشت توت ‌فرنگی را در استان دارد، ادامه داد: بخش عمده کشت توت فرنگی در بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره اینکه کشت توت فرنگی در بابلسر سابقه بالایی دارد، گفت: برداشت توت فرنگی این منطقه همه ساله از اواسط فروردین آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و ارقام کاماراسو، سلوا، گیلاسی و دلندی که سازگاری مناسبی با شرایط اقلیمی منطقه دارد کشت می شود.

وی با بیان اینکه توت‌فرنگی میوه‌ای است که هرچه بیشتر نور خورشید دریافت کند، رنگش قرمزتر، مزه‌اش شیرین‌تر، کیفیتش بهتر و خوش‌طعم‌تر می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد 20 تن در هکتار، 17 هزار تن توت فرنگی در بابلسر تولید و برداشت شود.

رحمانی تصریح کرد: جشنواره توت فرنگی که همه ساله در بابلسر برگزار شده و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت به دلیل شیوع کرونا، همانند سال گذشته، امسال نیز برگزار نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه