English

ابوالفضل حسینی عشرت آباد؛

آمارثبت شده تخلفات سرعت در جاده های خراسان رضوی بیش از نیم میلیون بوده است

رییس مرکز مدیریت راه‌های جاده‌ای خراسان رضوی: افزایش ۲ برابری ثبت تخلفات سرعت، عوامل متعددی دارد که مهمترین آن افزایش سامانه های ثبت تخلف سرعت بوده است.

آمارثبت شده تخلفات سرعت در جاده های خراسان رضوی بیش از نیم میلیون بوده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل حسینی عشرت آباد رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با توجه به حجم بالای تخلفات جاده ای اعلام کرد: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد با توجه به تردد بسیار زیاد در جاده های آن می بایست دقت بیشتری در هشدارهای جاده ای داشته باشیم و علی رغم همه این تمهیدات، سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، پارسال ۵۱۵ هزار و ۳۳۰ فقره تخلف سرعت در جاده‌های استان ثبت کرده‌اند.

ابوالفضل حسینی عشرت آباد  در ادامه افزود: بر این اساس سال گذشته از مجموع ۲۶۸ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۸۹ تردد ثبت شده با ۱۱۵ سامانه ثبت سرعت، ۱۶ صدم درصد معادل ۵۱۵ هزار تردد دارای تخلف سرعت بوده اند.

وی ادامه داد: براساس آمارسال ۹۸، ۲۵۱ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۹ تردد در جاده های خراسان رضوی روی داده که ۱۷۵ هزار و ۲۱۲ مورد معادل هفت صدم درصد دارای تخلف سرعت بوده اند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: علت افزایش ۲ برابری ثبت تخلفات سرعت در جاده عوامل متعددی دارد که مهمترین آن افزایش سامانه های ثبت تخلف سرعت بوده است.

حسینی عشرت آباد ادامه داد: تعداد سامانه های ثبت سرعت در سال ۹۸ کمتر از ۱۰۰ دستگاه بوده است که البته برخی دستگاه‌ها نیز غیرفعال بوده‌اند حال آن که در سال ۹۹ تعداد سامانه ها به بیش از ۱۳۰ دستگاه افزایش یافته که دست کم ۱۱۵ دستگاه فعال بوده است.

وی افزود: پارسال ممنوعیت تردد خودرو با پلاک سایر استانها در جاده‌های استان خراسان رضوی در ردیف تخلفات سرعت در سامانه های یاد شده قرار گرفت که این موضوع نیز به افزایش ثبت تخلفات سرعت منجر شده است.

حسینی عشرت آباد در خاتمه تصریح کرد: با توجه به این که به واسطه محدودیتهای کرونایی مجموع تردد در جاده‌های استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته، سرعت خودرو در جاده‌های خلوت بیشتر شده و همین مساله در افزایش تخلفات سرعت در جاده در محورهای استان موثر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه