English

جواد اسماعیلی:

رصد و پایش توزیع نهاده‌ها دامی و کشاورزی در خراسان رضوی با جدیت انجام می‌شود

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بدلیل کمبود نهاده‌ها و شرایط اقلیمی استان، در سال جاری باید گزارش‌گیری و راستی آزمایی توزیع نهاده‌ها با جدیت بیشتری انجام گیرد.

رصد و پایش توزیع نهاده‌ها دامی و کشاورزی در خراسان رضوی با جدیت انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اسماعیلی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کمبود نهاده‌ها به دلیل شرایط اقلیمی استان در سال جاری گفت: همچون سال گذشته همکاری خود را با نهادهای مرتبط در حوزه رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی را با جدیت ادامه خواهیم داد تا انحراف توزیع نهاده‌ها در استان را به حداقل برسانیم.

جواد اسماعیلی در جلسه بررسی روند رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی استان که با حضور اعضا بیان کرد: همه واحدهای سازمان بر بکارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات جهت نظارت هر چه بیشتر و دقیق‌تر بر فرآیند تأمین و توزیع نهاده های کشاورزی و دامی همت گمارند.

جواد اسماعیلی اظهار کرد: همانند سال گذشته در مسیر توزیع نهاده‌های کشاورزی با همکاری واحدهای اجرایی سازمان و نهادهای برون سازمانی همانند بسیج، تعزیرات و پلیس اقتصادی با تمام توان تلاش خواهیم کرد از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری و مسیر توزیع نهاده‌ها هموار گردد و با متخلفین بدون مماشات رفتار خواهد شد.

وی افزود: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به عملکرد رصد و پایش در سال۹۹ بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۸ هزار تن نهاده دامی از جمله ذرت، جو و کنجاله سویا وارد استان و توزیع گردیده است.

اسماعیلی در ادامه گفت: افزایش ۳۰ درصدی جذب کود اوره از تلاش‌های معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی استان تقدیر و خواستار تثبیت آن در سال جاری می باشیم.

وی تصریح کرد: همچون سال گذشته همکاری خود را با نهادهای مرتبط در حوزه رصد و پایش با جدیت ادامه خواهیم داد تا انحراف توزیع نهاده‎ها در استان را به حداقل برسانیم و برای جبران کمبود نیروی انسانی از نرم افزارهای آماده شده برای افزایش دقت وکیفیت استفاده خواهیم کرد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به طرح ضربتی رصد و پایش اشاره کرد و عنوان کرد: در کنار سایر طرح‌ها در این راستا این طرح از آذر ماه سال ۹۹ برای نظارت بر عرضه نهاده‌های کشاورزی آغاز و تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح بازدیدهای میدانی مستمر و منظم از فروشگاه‌های توزیع دارو و سم، کشتارگاه‌ها، کارخانجات خوراک دام و طیور، کارگزاری‌های توزیع کود، گاوداری‌ها و مرغداری‌ها انجام و فعالیت‌هایشان نظارت می‌شود.

وی گفت: شهرستان‌های قوچان، مشهد، مه ولات، کاشمر و خلیل آباد کارنامه خوبی داشتند. برخی شهرستان‌ها در سطح پایین‌تر از میانگین استانی بودند که باید بررسی و آسیب شناسی گردد و دلایل عدم تحقق اهداف بررسی گردد تا شاهد انحراف در توزیع نهاده‌ها نباشیم.

جواد اسماعیلی در اعلام کرد: تا کنون در راستای توزیع ۹۵ هزار و ۱۰۷ مورد رصد و پایش انجام و ۱۹۴۰ مورد مغایرت احصا شده است، واحدهای اجرایی و تعاون روستایی رصد و پایش خرید گندم را مورد اهتمام جدی قرار دهند و مسئولیت رصد و پایش با واحدهای اجرایی است و از حوزه‌های ارزیابی و حراست می بایست نظارت جدی بر عملکرد واحدها داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه