English

احمد جباری مطرح کرد؛

حذف معافیت‌های مالیاتی عاملی برای فرار سرمایه از مناطق آزاد

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس حذف معافیت‌های مالیاتی را مهمترین عامل بی ثباتی و اخلال در سرمایه گذاری و فرار سرمایه از مناطق آزاد دانست.

حذف معافیت‌های مالیاتی عاملی برای فرار سرمایه از مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمدجباری عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس طی نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها قرار داریم، از رکود تولید در مناطق آزاد و گسیل سرمایه به مناطق آزاد کشورهای همجوار انتقاد کرد.
وی گفت: مجلس حذف معافیت مالیاتی را مهمترین عامل بی ثباتی و اخلال در سرمایه گذاری و فرار سرمایه از مناطق آزاد دانست و تأکید کرد که باید بدون فوت وقت نسبت به این مسأله چاره اندیشی شود.
جباری در بخشی از این نامه با مخاطب قرار دادن دولت و نمایندگان مجلس خواستار اصلاح نگاه معیوب به مناطق آزاد شد و خاطرنشان کرد: اگر قانون مناطق آزاد چنانچه به درستی اجرا شود، بهترین ضمانت اجرا برای مدیریت و سرمایه گذاری در  مناطق آزاد است. 
عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس با بیان اینکه نباید با نگاهی معیوب و منفی مناطق آزاد را محل جولان قاچاق بدانیم در ادامه افزود: در تمامی بخش های جامعه ممکن است ایرادات و تخلفاتی رخ دهد و این معضل مستلزم هوشیاری و تیزبینی دستگاه های نظارتی آن مجموعه است.
دبیر کمیسیون عمران مجلس خطاب به قالیباف به انتقاد از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده در مبادلات و فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد پرداخت و افزود مگر ما از بودجه‌ی کل کشور به مناطق آزاد اختصاص می دهیم که چنین تکلیفی را برای آنها در نظر می گیریم؟
جباری با ابراز تأسف از این وضعیت تأکید کرد و گفت: حذف معافیت مالیاتی در مناطق آزاد با قانون و فلسفه‌ی وجودی این مناطق در تضاد آشکار است و با ایجاد بی انگیزگی در بین فعالین اقتصادی خرد و کلان موجب فرار سرمایه و نهایتأ باعث نابودی این مناطق می شود.
عضو فراکسیون مناطق آزاد در پایان این نامه با اشاره به تاکیدات حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب لزوم پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید، خطاب به رئیس مجلس درخواست کرد که با نگاهی کارشناسی بدور از مواضع احساسی و هیجانی برخی افراد نسبت به تدبیر این مسأله‌ی مهم اقدام می کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه