English

امام جمعه یزد:

روحانیون مردم را در برابر حرکات موذیانه دشمن آگاه کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا روحانیون مردم را نسبت به حرکات موذیانه دشمن در زمینه‌های مختلف از انتخابات گرفته تا پیر شدن جمعیت، آگاه کنند.

روحانیون مردم را در برابر حرکات موذیانه دشمن آگاه کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد با حضور مجازی در جمع روحانیون و مبلغان استان یزد در آستانه ماه مبارک رمضان، ضمن تبریک ماه بهار قرآن اظهار داشت: پیگیری و توصیه‌هایی برای دایر بودن مساجد و اقامه نمازجماعت با تعداد کم، در فضای باز و رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی، به ویژه در ماه مبارک رمضان انجام شده که خوشبختانه این موضوع مدنظر ستاد استانی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برای پیگیری این امر افزود: روحانیون مساجد تلاش کنند در فرصت 20 دقیقه‌ای که برای نمازجماعت در نظر گرفته شده، با تاسی به آیات قرآن، موارد مهم جامعه امروز را برای مردم مطرح کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نزدیک ایام انتخابات هستیم، عنوان کرد: مرحله ثبت نام کاندیدا‌های ریاست جمهوری در ماه رمضان آغاز می شود و لازم است به مردم توصیه های لازم در این زمینه انجام شود.

*لزوم حفظ حرمت افراد و پرهیز از قضاوت نادرست در تبلیغات انتخاباتی

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بیان کرد: کاندیداها و نمایندگان آنها در ماه رمضان به شکل ویژه حرمت افراد و حرمت روزه خود را نگه دارند و وارد قضاوت‌های نادرست نشوند.

ناصری با اشاره به اینکه در فضای مجازی نیز در این ایام به طور قطع فعالیت‌هایی انجام می شود، تصریح کرد: باید به مردم گوشزد شود که بر مبنای مطالب منتشر شده در فضای مجازی، افراد را قضاوت نکنند و دوست و دشمن را بشناسند.

وی همچنین بر آگاهی بخشی به مردم در مورد اقدامات دشمن در ایام انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم باید به نحوی راهنمایی شوند تا به سمت قضاوت‌های نادرست نروند و بتوانند فعالیت‌ها و اهداف دشمن را تشخیص دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: عده‌ای نیز در تلاش هستند که با شایعه پراکنی و ایجاد شبهه، هیمنه رهبری را بشکنند اما مردم متوجه هستند و تشخیص می دهند که این اقدام دشمن است اما روحانیون و مبلغان در این ایام، آگاهی بیشتری به مردم بدهند.

وی تاکید کرد: این فرهنگ باید در جامعه ما نهادینه شود که هرچه می‌شنویم و هر چه که می‌خواهیم مطرح کنیم، ابتدا روی آن فکر کنیم زیرا مومن اول فکر می‌کند بعد به زبان می‌آورد و وقتی یقین کرد، آنگاه قبول می‌کند اما منافقان خلاف این نکته عمل کرده و با حرف‌های نسنجیده و بی‌اساس فتنه‌گری می‌کنند.

*لزوم آگاهی بخشی به مردم در مورد برجام و تحریم

ناصری اظهار داشت: طلاب و روحانیون نیز باید در این زمینه هوشیار و دشمن شناس باشند و به مردم نیز بصیرت بدهند تا اتفاقات گذشته دوباره تکرار نشود.

وی افزود: حرکت ما همه باید بر اساس رضای خدا و منفعت کشور باشد و نباید رضایت دیگران را در زمینه‌های مختلف در نظر بگیریم زیرا دشمنان هرگز از ما راضی نخواهند شد و بدانیم که دشمن هرگز برای راحتی و رفاه ما حرکتی نمی‌کند.

ناصری با اشاره به اینکه مسائلی نیز در فضای مجازی در مورد برجام مطرح می شود، تصریح کرد: آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و باید مراقب این موضوع باشیم تا دشمن ما را دور نزند و فریب اقدامات موذیانه آنها را نخوریم زیرا آنها هرگز حاضر نمی‌شوند که ما را راحت بگذارند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: لازم است از فضای موجود ایجاد شده در ماه رمضان در زمینه دشمن شناسی، شفاف سازی و خنثی کردن انواع تبلیغات دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های وابسته آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مردم نیز امیدوار باشند و امیدوارانه در ایام ماه رمضان دعا کنند تا کشور و مردم ما به آرامش برسند.

*بانوان اجازه ندهند وقار و متانت آنها با اجرای طرح‌های نادرست زیر سئوال برود

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظاهر فساد که عده‌ای در صدد ترویج آن در جامعه هستند، افزود: مردم به ویژه بانوان باید نسبت به این موارد آگاه شوند و اجازه ندهند کسی وقار و متانت آنها را با اجرای طرح‌های نادرست زیر سئوال ببرد.

وی تصریح کرد: همه مردم باید در این زمینه آگاه شوند و در برابر این مظاهر بایستند و با حق و حقوق خود آشنا شوند و این موضوع باید توسط مبلغان و روحانیون برای مردم بازگو شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رشد جمعیت در کشور اظهار داشت: جمعیت ما که یک جمعیت اهل بیتی و ولایی است، در حال پیر شدن است و این امر سبب می‌شود تا چند سال آینده، افراد و گروه‌های مختلف بر ما مسلط شوند و مردم باید نسبت به این موضوع آگاه شوند.

*خیران، مجلس و دولت به مقوله ازدواج به‌هنگام ورود کنند

ناصری ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، ازدواج به موقع است و این موضوع می‌تواند از فاجعه پیر شدن جمعیت در کشور جلوگیری کند و لازم است با توجه به شرایط فعلی، خیران وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید به دولت و مجلس نیز تذکر داده شود تا برای این موضوع چاره اندیشی کنند زیرا غربی‌ها که خود شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را در کشور ما باب کردند، اکنون برای افزایش جمعیت خود سرمایه گذاری و به زوج‌ها برای این موضوع پول پرداخت می‌کنند و به آنها خدمات ویژه ارائه می‌دهند.

ناصری تاکید کرد: مبلغان و علمای ما باید اکنون این مسائل را برای نسل جوان و زوج‌ها و خانواده‌ها بازگو کنند و مردم را نسبت به برخی اقدامات نظیر نگهداری از حیوانات که جایگزین فرزندداری شده، آگاه کنند.

*ضرورت توجه جدی‌تر به قرآن و آموزه‌های قرآنی در رمضان امسال

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه جدی به قرآن و آموزه‌های قرآنی بیان کرد: رمضان ماه بهار قرآن است و لازم است برای ترویج فرهنگ قرآنی، حفظ و قرائت قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شود و توجه بیشتری به قرآن و آموزه‌های آن صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی