English

سیامک بیگی خبر داد:

مهار ملخ های صحرایی در ایلام

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام از مهار ملخ های صحرایی در سطح استان خبر داد و گفت: یک توده ملخ دراوایل فروردین ماه سالجاری به استان وارد شده که عملیات پایش و مبارزه با آن صورت گرفته است.

مهار ملخ های صحرایی در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سیامک بیگی افزود: با توجه به هشدارهای فائو مبنی بر مشاهده دستجاتی از ملخ در کشورهای عربستان و جنوب آفریقا و هشدارهای مبنی بر جریانات هوا و امکان ورود دستجات ملخ به کشور، گروه پایش در سطح استان فعال و عملیات پایش در سطح هزار هکتار از مزارع و مراتع شهرستانهای مهران، دهلران و آبدانان صورت گرفت.

 وی اظهار داشت: اولین توده ملخ‌های صحرایی در منطقه مورموری شهرستان‌ آبدانان شناسایی و سریعا تدارکات لازم از جمله سم و سمپاش تهیه گردید و عملیات مبارزه شیمیایی در سطح ۴۵۰ هکتار از منطقه با استفاده از سم دلتامترین انجام گرفت.

بیگی تصریح کرد: پس از پایان عملیات پایش و مبارزه با رصد و بررسی منطقه خوشبختانه کنترل به موقع و موثر واقع شد و هیچگونه خسارتی از جانب ملخ ها در سطح منطقه به کشاورزان وارد نشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: هم اکنون همکاران سازمان در مناطقی از استان که امکان حضور ملخ  در آنجا وجود دارد در حال انجام عملیات پایش هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه