English

سرپرست منطقه ۷ عملیات انتقال گاز تاکید کرد:

ضرورت اهتمام بر سلامت و ایمنی کارکنان

سرپرست منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ضمن اشاره به موارد تهدید کننده سلامت بر ضرورت اهتمام بر سلامت و ایمنی کارکنان و به حداقل رساندن خسارت های انسانی و اقتصادی ناشی از آن تاکید کرد.

ضرورت اهتمام بر سلامت و ایمنی کارکنان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مهدی زارع، سرپرست منطقه ۷ عملیات انتقال گاز با اشاره به بازدیدی که اخیرا از بخش ها و مجموعه های کاری  مرکز بهره برداری خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اراک داشت اظهار کرد: بهبود فعالیت ها در انجام وظایف حائز اهمیت است اما اهتمام بر سلامت و ایمنی کارکنان خصوصا در فعالیت‌های عملیاتی به‌ویژه در مراکز بهره برداری خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار، بر سایر مسائل اولویت دارد. 

زارع افزود : تقریبا در تمام مشاغل یک یا چند تهدید کننده سلامتی وجود دارد. این تهدید کننده‌های سلامتی طیف نسبتا گسترده ای  را تشکیل می دهند که آلاینده های شیمیایی، سروصدا، روشنایی نامناسب، حمل بارهای سنگین، وضعیت نامناسب بدن، امواج و پرتوهای زیانبار، دمای بالا یا پایین، رطوبت نامناسب، فشار بالا یا پایین هوا، استرسهای روانی، عوامل بیولوژیک و ...  از جمله این عوامل است.

وی ادامه داد: به کمترین حد رساندن خسارتهای انسانی و اقتصادی ناشی از مخاطرات گفته شده مستلزم توجه به مسائلی همچون : شناسایی مخاطرات شغلی،سنجش عوامل تهدید کننده، کنترل عوامل و مخاطرات شغلی  بر اساس سنجش های صورت گرفته بالاتر از حد مجاز قابل قبول؛ می باشند که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست منطقه ۷ عملیات انتقال گاز  بیان کرد: بایستی با به‌کارگیری شیوه های فنی، مهندسی و مدیریتی به گونه ای مراتب کنترل شود که مواجهه شاغل با تهدید کننده های سلامتی به پایین تر از حدمجاز قابل قبول برسد.

زارع با اشاره به اینکه در جریان بازدید از مرکز بهره برداری خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اراک در فضایی صمیمانه مشکلات کاری کارکنان مطرح و رهنمودهای لازم ارائه شد، ادامه داد: مرکز بهره برداری خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اراک به عنوان پایگاه های خدمت رسانی در حوزه انتقال گاز دارای ارزش فراوانی است که با بهره مندی از نیروهای عملیاتی مجرب ، متخصص و خلاق خود تا کنون خوش درخشیده و انتظار می رود در سال جدید نیز بیش از پیش در خدمت به مردم کوشا باشند. 

شایان ذکر است تاسیسات تقویت فشار گاز اراک به عنوان یکی از تاسیسات مهم انتقال گاز غرب کشور یکی از چهار تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه هفت عملیات انتقال گاز است که بر روی خطوط ۳۰ و ۳۶ اینچ غرب کشور واقع گردیده و با تجهیز ۴ توربوکمپرسور جمعا به قدرت ۴۰ مگاوات در حال فعالیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی