English

هاشم علایی خبر داد:

صدور بیش از ۴۳۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از 430 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سال 99 خبر داد.

صدور بیش از 430  گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد گفت: در سال 99، تعداد 434 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است. 

وی افزود: 306 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 128 فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب  537 درصد و 512 درصد تحقق عملکرد داشته ایم .

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بیشترین اقلام صادراتی امسال شامل خرما، کشمش، سنگ های ساختمانی،رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب وکار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی کشور تدوین شده است.

وی با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز جزو  وظایف سازمان ملی استاندارد می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی