English

بهره مندی قرآن آموزان استان یزد از کلاس های آموزش‌ مفاهیم، تفسیر و سبک زندگی قرآنی

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در سالی که گذشت، سال 1399 ، در مجموع ۲۳۸ کلاس یا دوره در زمینه آموزش‌های تخصصی، عمومی و تربیت کادر متخصص برگزار شده که ۳۶۷۶ نفر در این استان از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند.

بهره مندی قرآن آموزان استان یزد از کلاس های آموزش‌ مفاهیم، تفسیر و سبک زندگی قرآنی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی‌محمد رضایی رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌هایی که در سال گذشته اجرایی شد اظهار کرد: در بخش آموزش‌های عمومی قرآن کریم در سالی که گذشت، ۷۳ کلاس آموزش قرائت قرآن سطح ۱ با حضور ۸۷۸ نفر، ۸ کلاس آموزش مفاهیم قرآن سطح ۱ با حضور ۱۲۷ نفر، ۴۱ کلاس آموزش حفظ جزء پایانی قرآن کریم با حضور ۵۰۲ نفر، آموزش حفظ موضوعی قرآن با حضور ۴۴ نفر، آموزش تفسیر قرآن در قالب طرح بینات با شرکت ۶۷ نفر و آموزش کارکنان دولت و حج و زیارت در قالب دو دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: در بخش آموزش‌های تخصصی قرآن کریم نیز دوره‌های متفاوتی برگزار شد که آموزش قرائت قرآن سطح ۴ تا ۷ در قالب برگزاری دو دوره با حضور ۲۷ نفر، آموزش مفاهیم قرآن سطح ۲ تا ۴ و بهره‌مندی ۲۹۸ نفر و آموزش حفظ تخصصی قرآن با حضور ۵۴۸ نفر از آن جمله است.

رضایی اجرای طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم را از دیگر طرح‌ها در این بخش دانست و بیان کرد: در قالب این طرح نیز ۳۶۱ نفر موفق به دریافت مدرک شده‌اند. به 80 درصد سوالات که شامل مفاهیم قرآن کریم می باشد، جواب صحیح داده اند.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، آموزش ترجمه و تفسیر قرآن، آموزش استعدادهای قرآنی، کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی، دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی و بهره‌مندی ۴۹۲ نفر را از دیگر آموزش‌ها در این بخش دانست و با اشاره به تربیت کادر متخصص قرآنی گفت: در این راستا نیز دوره‌های تربیت آموزشیار روخوانی روانخوانی، تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن، تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و... برگزار شده است.

وی یادآور شد: در مجموع در سالی که گذشت، ۲۳۸ کلاس یا دوره در زمینه آموزش‌های تخصصی، عمومی و تربیت کادر برگزار شده که ۳۶۷۶ نفر در این استان از این دوره‌ها بهره‌مند شده‌اند و از این تعداد ۸۳۸ نفر آقا و ۲۸۳۸ نفر خانم بوده‌اند.

رضایی، برگزاری ۶۹ محفل قرآنی و بهره‌مندی ۱۲۳۰۰ نفر، ۱۷۳ جلسه کرسی تلاوت و بهره‌مندی ۱۸۹۵۰ نفر، برگزاری اردوی تفریحی ویژه معلمان و متعلمان کلاس‌ها با حضور ۴۰ نفر را از دیگر اقدامات در سال گذشته اعلام کرد و با اشاره به مسئولیت این نهاد به عنوان کارگروه قرآنی ستاد دهه فجر از برگزاری ۳۱۲ برنامه و بهره‌مندی ۴۱۰۶۰ نفر خبر داد.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از حمایت و پشتیبانی مالی از جلسات دائمی آموزش قرآن کریم، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن خبر داد و تعداد مؤسسات قرآنی دارای مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی را ۶۴ مورد، خانه‌های قرآن روستایی دارای مجوز از ادارات تبلیغات اسلامی را ۷۷ مورد و خانه‌های قرآن شهری دارای مجوز را ۲۵ مورد اعلام کرد.

رضایی از واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌ها خبر داد و گفت: تهیه و تدوین خبرهای قرآنی استان جهت ارائه به سایت‌های قرآنی، جراید و صدا و سیما،  همکاری با مراکز مردمی و دولتی جهت اجرای برنامه‌های قرآنی،  اعزام قاری، حافظ، داور، گروه‌های همخوانی، تواشیح و معلمان قرآن کریم به مراکز درخواستی، تشکیل پرونده جهت اساتید، قاریان، حافظان، معلمان قرآن و جلسات دائمی آموزش قرآنی و دبیرخانه کمیته مصاحبه متقاضیان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) از دیگر اقدامات و طرح‌های اجرا شده در سال ۹۹ بوده است. 

لازم به ذکر است اداره امور قرآنی علاوه بر فعالیت در زمینه آموزش قرائت و حفظ ، در جهت گسترش و نشر معارف قرآنی، دوره های آموزش مفاهیم قرآن کریم ، تفسیر ، سبک زندگی و تربیت قرآنی را جزو اولولیت های کاری خود، قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه