English

محبوب حیدری:

بهای تمام شده مسکن ملی برای متقاضیان بسیار مناسب است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بهای تمام شده مسکن ملی برای متقاضیان بسیار مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

بهای تمام شده مسکن ملی برای متقاضیان بسیار مناسب است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محبوب حیدری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت: با احتساب زمین رایگانی که در اختیار طرح مسکن ملی قرار گرفته است بهای تمام شده آن بسیار مناسب و برای متقاضیان مقرون به صرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی 5 هزار واحد مسکونی استان اردبیل در راستای اجرای طرح ملی از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان اردبیل خاطر نشان کرد: این طرح می تواند به عنوان آخرین شانس خانه دار شدن برای افرادی باشد که از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده اند و صاحب خانه نیستند.

حیدری به افزایش 12 برابری اعتبارات راه های شریانی در سال 1399نسبت به سال 1396 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 536 کیلومتر راه شریانی استان دارای ردیف ملی است و به عبارتی تمامی راه های استان ردیف ملی دارد.

وی یادآور شد: احداث هر کیلومتر راه در شرایط فعلی بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که این رقم در مناطق کوهستانی به 15 میلیارد تومان و در احداث تونل به 65 الی 70 میلیارد تومان می رسد.

مدیر کل راه شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حیدری در خصوص آغاز عملیات اجرایی مسیر اردبیل- سرچم اظهارکرد: عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ مسیر اردبیل-سرچم  به طول ۳۵ کیلومتر آغاز شده است که در پایان سه ماهه اول سال جاری اتمام  و مابقی آن نیز با توجه به اینکه مطالعات امکان سنجی فاز یک و دو آن به طول 110کیلومتر انجام شده عملیاتی و در طول سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 300 کیلومتر از راههای استان به پیمانکاران سپرده شده است چنانچه در مسیر اردبیل – سرچم 135 کیلومتر با اعتبار 4هزار و 500 میلیارد تومان در مراحل مختلف اجرا قرار دارد.

مدیر کل راه شهرسازی استان اردبیل یاد آور شد: قطعات ۳ و ۴ این پروژه اخیرا به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تفویض شده است و در مجموع ۹۰ کیلومتر این مسیر در حال اجرا بوده و ۴۵ کیلومتر دیگر نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اجرا خواهد شد.

حیدری به اجرایی شدن قطعه‌ای از مسیر خلخال- کلور درام اشاره کرد و افزود: با توجه به این که جاده مذکور بین ۲ استان اردبیل و زنجان و به طول ۵۵ کیلومتر به صورت مشترک است از این مسافت ۳۷.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد.

وی افزود: در مسیر جاده حیران نیز به طول 2.200کیلومتر عملیات اجرایی آن آغاز شده و اولین انفجار در احداث تونل دوم نیز در روزهای اخیر انجام شده است و تلاش داریم این پروژه در سال جاری به اتمام و بهره برداری برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه