English

مهدی قلیان:

تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونایی رو به افزایش گذاشته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسافرتها، رفت و آمد‌ها و دید و بازدید‌ها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۵ شهرستان وضعیت زرد، ۱۷ شهرستان وضعیت آبی و یک شهرستان وضعیت نارنجی دارد.

تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونایی رو به افزایش گذاشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مسافرتها، رفت و آمد‌ها و دید و بازدید‌ها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی از رنگ زرد به نارنجی تبدیل خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: شمار بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که تا ۳۰ اسفند پارسال روزانه در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شدند ۱۰۳ نفر بود که اکنون به ۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

دکتر مهدی قلیان

 قلیان بیان کرد: روند افزایشی کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی تعداد کل بستری‌شدگان در مراکز درمانی استان از ۴۸۰ نفر به بالاتر از ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیشابور در وضعیت نارنجی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: با ادامه روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی احتمال نارنجی شدن وضعیت برخی دیگر از شهرستان‌های این استان نیز وجود دارد.

 وی خاطرنشان کرد: خطر افزایش تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا با افزایش مراجعان سرپایی و روند افزایشی نتایج مثبت آزمایش‌های پی. سی. آر در استان خراسان رضوی در هفته‌های اخیر هشدار داده شده بود.

وی خاطر نشان کرد که طبق اعلام آماری نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۵ شهرستان وضعیت زرد، ۱۷ شهرستان وضعیت آبی و یک شهرستان وضعیت نارنجی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه