English

آبرسانی پایدار به ۲۷۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در دو سال گذشته

مدیرعامل آبفا هرمزگان در تشریح وضعیت آبرسانی شهرستان میناب در دو سال گذشته، بیان کرد: آبرسانی پایدار به شهرمیناب و ۲۵8 روستای این شهرستان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر محقق شده است.

آبرسانی پایدار به ۲۷۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در دو سال گذشته

به ‌گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیر عامل آبفا هرمزگان اظهار کرد: در دو سال گذشته تعداد 6 پروژه فاضلاب و 11 پروژه آبرسانی شهری و روستایی با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شهرستان میناب اجرایی شده است که پیش‌بینی می‌شود جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب پایدار تا پایان دولت به دویست هزار نفر برسد.

قصمی عنوان کرد: در دو سال گذشته تعداد 6 پروژه فاضلاب و  11 پروژه آبرسانی شهری و روستایی با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شهرستان میناب اجرایی شده است که پیش‌بینی می‌شود جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب پایدار تا پایان دولت به دویست هزار نفر برسد.

آب و فاضلاباجرای 4 پروژه آبرسانی روستایی

وی افزود: در بخش روستایی 4 پروژه شامل اصلاح و بازسازی 56 کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای دمشهر، گوربندر، تیاب، بند زرک، کریان، مرکم، جعفرآباد و بهمنی و پروژه خط انتقال آب از چاه های گرو و کریان به شهر سندرک می باشد که در آینده نزدیک به بهره برداریس می رسد.

همچنین پروژه اجرای خط انتقال آب از آب شیرین کن روستای کرگان به بندر کرگان نیز به زودی عملیاتی می شود. 

اجرای ۷ پروژه آبرسانی شهری

قصمی در ادامه با بیان اینکه در بخش شهری نیز تعداد 7 پروژه آبرسانی اجرایی شده، گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها، اصلاح و بازسازی 40 کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر میناب بوده که با هدف رفع کاهش افت فشارآب و رفع قطعی های 12 ساعته در بیش از ده محله این شهر انجام شده است. 

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شهر میناب از سد سرنی از دیگر پروژه های مهم آبفا در شهر میناب است که با هدف کاهش برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی این شهر به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم، اجرایی شده است. 

قصمی ادامه داد، احداث مخزن 10 هزارمترمکعبی شهر میناب، حفر 2 حلقه چاه جهت تامین آب شرب شهر هشت بندی، اجاره یک حلقه چاه جهت تامین آب شهر میناب و بازسازی و ترمیم مخزن 10 هزار مترمکعبی میناب نیز از دیگر پروژه های آبرشانی این شهرستان است.

همچنین احداث ساختمان جدید اداری آبفا میناب با زیربنای 1300 مترمربع نیز با پیشرفت 85 درصدی در حال اجراست. 

پروژه آبرسانیاجرای ۶ پروژه فاضلاب در دو سال گذشته

مدیرعامل آبفا استان در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش فاضلاب نیز تعداد 6 پروژه در دوسال گذشته اجرایی شده است که مهمترین این پروژه ها شامل، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندر تیاب، اجرای 16 کیلومتر شبکه فاضلاب بندر تیاب، اتمام فاز اول تصفیه خانه میناب واحداث شبکه فاضلاب در محلات ابن سینا، محله پاکوه، بخشی از بلورا امام خمینی، شهرک المهدی، تمامی مسکن مهر ، فرهنگ شهرو بلوار رسالت است.

وی گفت: همچنین تاسیس اداره مستقل بهره برداری و توسعه فاضلاب برای تسریع در اجرای پروژه های فاضلاب شهر میناب و شرق استان و اجرای شبکه فاضلاب شهرک دانش از دیگر پروژه های در حال اجرا در بخش فاضلاب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه