English

لزوم افزایش همکاری دانشگاهی میان ایران و عراق

رئیس جامعه المصطفی بر لزوم افزایش همکاری دانشگاهی میان ایران و عراق تاکید کرد.

لزوم افزایش همکاری دانشگاهی میان ایران و عراق

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار سرکنسول پیشین کشور در شهر نجف اشرف اظهار داشت: فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی در عراق در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و از گذشته تلاش شده است مجوز فعالیت دانشگاه رسمی المصطفی در عراق اخذ گردد که این مسئله همچنان در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به زمینه همکاری‌های پژوهشی جامعه المصطفی با مراکز علمی و فرهنگی عراق در زمینه‌های گوناگون مانند انتشار نشریه‌ها، برگزاری وبینارها و غیره افزود: جامعه علمی عراق نیازمند علوم مدرنی است که مراکز علمی و دانشگاهی نظام اسلامی، در چهل سال گذشته، تجربه‌ها و دستاوردهای علمی خوبی در این عرصه داشته‌اند و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز گسترش ارتباطات علمی ۲ جانبه باشد.

عباسی ادامه داد: دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان عراقی جامعةالمصطفی، از طلبه‌های فاضل و با دانش ما به شمار می‌آیند و می‌توانند در گسترش ارتباطات علمی دو کشور بسیار موثر باشند.

 سرکنسول پیشین ایران در نجف نیز در سخنانی در این دیدار خاطرنشان کرد: فعالیت بین‌المللی مراکز علمی و فرهنگی در قم از حساسیت بالایی برخوردار است و جا دارد در این زمینه شورایی تشکیل شود تا مراکز فعال در عرصه بین‌الملل، با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری فعالیت کنند.

حمید مکارم با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: ارتباط بین دستگاه‌های فرهنگی و علمی ایران و عراق از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که باید از آنها برای گسترش ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه بهره برد.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد.

 این نهاد حوزوی آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌دهد، دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود. 

رئیس جامعةالمصطفی همچنین با اشاره به دیدار اخیر پاپ با آیت‌الله‌ سید علی سیستانی از مراجع تقلید تصریح کرد: هوشمندی و قداست آیت‌الله‌ سیستانی در این دیدار به ویژه تاکید ایشان بر مساله فلسطین موجب شد برخی اهداف سو طراحی‌شده ناکام بماند و باید متواضعانه از مواضع ایشان در این دیدار قدردانی کرد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه