English

اکبر بهنام جو خبر داد:

تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای راه آهن اردبیل

استاندار اردبیل از تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای قطعات مختلف راه آهن اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی در دو ماه اول سال خبر داد.

تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای راه آهن اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند اجرای قطعات مختلف راه آهن اردبیل - میانه به همراه خطیبی ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راه و شهرسازی و قلندری معاون عمرانی استانداری گفت: تلاش شده با تزریق اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته از محل بانک ملی و منابع عمومی دولت و همچنین با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که تزریق می شود، روند ریل گذاری و اجرا بیش از پیش تسریع شود.

وی بیان کرد: با تزریق به موقع اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته، هم اکنون پیمانکاران تمام قطعات راه آهن از اولین روز بعد از تعطیلات نوروز مستقر و کار اجرا را شروع کرده اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در جریان بازدید از تمام قطعات راه آهن اردبیل - میانه صورت جلسه کاری با همه پیمانکاران امضا شد تا بتوانیم با تسریع در روند اجرا زیرسازی را تا ۲۰ خرداد به پایان برسانیم.

بهنام جو تصریح کرد: تمامی قطعات راه آهن در حال اجرا بوده و تا ۲۰ خرداد ماه زیرسازی را انجام می دهند.

وی گفت: در سه قطعه از قطعات راه آهن به دلیل جایگزین شدن پیمانکار جدید و همچنین سختی کار در منطقه زیرسازی تا مرداد ماه انجام می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به انجام ریل گذاری ۵۲ کیلومتر از مسیر راه آهن،اظهار کرد: با توجه به عدم ورود ریل از خارج از کشور ، ریل از تولید داخلی به پروژه های راه آهن خریداری می شود.

بهنام جو ادامه داد: با توجه به پیگیری های انجام گرفته سهمیه استان برای اختصاص ریل افزایش می یابد.

وی به بازدید از ایستگاه های در حال اجرای راه آهن اشاره کرد و افزود: اجرای ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد ماه به اتمام می رسد.

استاندار اردبیل بیان کرد: سه ایستگاه دیگر به غیر از ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل در حال اجرا بوده که یک ایستگاه تا خرداد ماه و دو ایستگاه دیگر تا مرداد ماه تکمیل می شود.

در جریان بازدید یک روزه استاندار اردبیل به همراه خطیبی ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاههای وزارت راه و شهرسازی از قطعات مختلف راه آهن اردبیل - میانه بازدید و نیازمندی های پیمانکاران برای تسریع در اجرای پروژه احصا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • اردبیلی

    انطورکه بنظرمیرسه راه اهن اردبیل دوسال دیگرهم زمان لازم داره تابه بهره برداری برسه.
    بیش ازیکساله فقط 50کیلومترریل گذاری شده،ازطرفی ذوب اهن اصفهان به تنهایی توان تامین ریل همه طرحهای راه اهن برون شهری ودرون شهری(مترو)راندارد.ریل وارداتی هم بدلیل تحریمهاصورت نمیگیرد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه